خواص روغن آرگان

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان از هسته هایی که در درختان آرگان بومی مراکش رشد می کنند تهیه می شود. این روغن اغلب به صورت روغن خالص فروخته می شود ، که می تواند مستقیماً به صورت موضعی (مستقیماً بر روی پوست) استفاده شود و یا به منظور ارائه چندین فایده برای سلامتی مصرف می شود. این ماده به شکل مکمل کپسول است که باید از طریق خوراکی مصرف شود. همچنین معمولاً در تعدادی از محصولات آرایشی مانند شامپو ، صابون و نرم کننده ها مخلوط می شود.

روغن آرگان به طور سنتی هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی برای بهبود سلامت پوست ، مو و ناخن ها استفاده می شود. این شامل تعدادی از خواص مفید و ویتامین های مختلف است که یک ترکیب قدرتمند برای تقویت سلامت پوست را تشکیل می دهند.

استفاده از روغن آرگان در پخت و پز :

روغن آرگان می تواند مانند روغن زیتون یا هر روغن پخت و پز دیگری استفاده شود. با این حال ، به دلیل قیمت آن بیشتر مردم ترجیح می دهند که آن را روی ماکارونی ، خورش ، سالاد و سایر غذاهای آماده بریزید.

محافظت از پوست در برابر آفتاب

فعالیت آنتی اکسیدانی موجود در روغن آرگان به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال آزاد ناشی از خورشید کمک می کند. در نتیجه از سوختگی و هایپرپیگمنتیشن جلوگیری می شود. دراز مدت ، این حتی ممکن است به جلوگیری از پیشرفت سرطان پوست ، از جمله ملانوما کمک کند.

خداحافظی با مو خوره

افرادی که موهای بلند و بدون مو خوره می خواهند، حتماً باید روغن آرگان را امتحان کنند. استفاده مرتب از این روغن می تواند تا حد زیادی از ایجاد موخوره جلوگیری کند. این روغن به ساقه ی مو نفوذ و آن را از درون تقویت می کند.

این کار به سلامت موهای شما کمک می کند و رشد و ضخامت موهایتان را افزایش می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روغن را روی موهای خود ماساژ دهید. برای اینکه بهتر نتیجه بگیرید، می توانید از شامپو و نرم کننده هایی استفاده کنید که حاوی روغن آرگان هستند.

حالت دهنده ی موهای وز

اسیدهای چرب امگا ۹، امگا ۳ و ویتامین E راه حلی مناسب برای موهای وزی است که حالت نمی گیرند. به آسانی می توانید موهای وز خود را بدون چرب کردن و فقط با رطوبت دهی، صاف کنید.

فقط چند قطره روغن آرگان را به کف دست خود بریزید. بعد آن را روی موهای خود بمالید و آنها را صاف کنید. حالا می توانید به آسانی و بدون نیاز به آبکشی موهای خود را حالت دهید.

درخشندگی مو

موهای شما همانند پوستتان، در معرض آسیب های زیادی است، مثل آلودگی هوا و نور خورشید. تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگیِ شما شرایط را بدتر می کند. روغن آرگان به دلیل داشتن ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مختلف، به استحکام و نرمی موهای شما کمک می کند.

پوست را مرطوب می کند

روغن آرگان شاید بیشتر به عنوان مرطوب کننده مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل است که اغلب در لوسیون ها ، صابون ها و نرم کننده های مو یافت می شود. برای اثر مرطوب کننده می توان از آن به صورت موضعی یا خوراکی استفاده کرد. این به دلیل وجود ویتامین E فراوان آن ، یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که می تواند به بهبود احتباس آب در پوست کمک کند.

تعدادی از مشکلات پوستی را درمان می کند

روغن آرگان حاوی تعداد زیادی خواص درمانی از جمله خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. هر دو به کاهش علائم برای تعدادی از شرایط التهابی مختلف پوستی مانند پسوریازیس و روزاسه کمک می کنند.

برای بهترین نتیجه ، روغن آرگان خالص را مستقیماً بر روی لکه های پوستی مبتلا به پسوریازیس بمالید.

آکنه را درمان می کند

آکنه های هورمونی اغلب نتیجه سبوم بیش از حد ناشی از هورمون ها است. روغن آرگان دارای اثرات ضد سبوم است که می تواند مقادیر سبوم بر روی پوست را تنظیم کند. این می تواند به درمان چندین نوع مختلف آکنه کمک کند.

حداقل دو بار در روز روغن آرگان یا کرم های حاوی روغن آرگان را به طور مستقیم روی پوست خود بمالید. شما باید بعد از چهار هفته نتایج را ببینید.

 

 عفونت های پوستی را بهبود می بخشد

یکی از کاربردهای سنتی روغن آرگان برای درمان عفونت های پوستی است. روغن آرگان هر دو خاصیت ضد باکتریایی و قارچی دارند. این توانایی را برای کمک به درمان و جلوگیری از عفونت های باکتریایی و قارچی پوست فراهم می کند.

درمان زخم را بهبود می بخشد

آنتی اکسیدان ها به وضوح یک نیروی قدرتمند هستند. از ترکیب قوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین E موجود در روغن آرگان می توان استفاده کرد و به زخمها و بریدگی ها کمک کرد تا سریعتر بهبود یابد. می توانید مکمل های روغن آرگان را به طور مرتب مصرف کنید تا این فواید را در کل بدن تجربه کنید.

درماتیت آتوپیک را تسکین می دهد

 

درماتیت آتوپیک یک بیماری پوستی شایع با علائمی مانند خارش پوست و قرمزی است. تحقیقات نشان داده است که استفاده از روغن آرگان به صورت موضعی در منطقه آسیب دیده می تواند به درمان علائم کمک کند. ویتامین E و خاصیت التهابی طبیعی موجود در روغن آرگان هر دو می توانند منجر به این اثر تسکین دهنده شوند.

 دارای اثرات ضد پیری است

 

روغن آرگان از دیرباز به عنوان درمانی برای ضد پیری مورد استفاده قرار گرفته است. محققان دریافتند که ترکیبی از روغن آرگان خوراکی و آرایشی منجر به افزایش قابل توجهی در خاصیت ارتجاعی پوست می شود. این یک درمان ضد پیری مؤثر است. شما می توانید با استفاده از روغن آرگان به طور مستقیم بر روی پوست، مصرف مکمل خوراکی به طور مرتب یا هر دو، این مزایا را بدست آورید.

 

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

winter

مزاج زمستان در طب سنتی

به گزارش بهداشت نیوز، از منظر اطباء تغییراتی که در فصول مختلف در طبیعت رخ می دهد، بر انسان نیز به عنوان جزئی از آن تأثیر می گذارد. توجه به این تغییرات و تدابیر خاص هر فصل در طب سنتی و آداب و رسوم ایرانی جایگاه خاصی داشته است. تدابیر طب سنتی در فصل زمستان 1- استفاده بیشتر از نور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *