ترکیبی مناسب برای رفع آفتاب‌سوختگی

ترکیبی مناسب برای رفع آفتاب‌سوختگی

 یکی از راه‌های مفید برای از بین بردن قسمت‌های آفتاب‌سوخته پوست به یک ماده اسیدی نیاز داریم. بهترین ماده اسیدی که هم طبیعی است و هم به‌راحتی در دسترس قرار دارد، آب لیمو است.
 یکی از راه‌های مفید برای از بین بردن قسمت‌های آفتاب‌سوخته پوست به یک ماده اسیدی نیاز داریم. بهترین ماده اسیدی که هم طبیعی است و هم به‌راحتی در دسترس قرار دارد، آب لیمو است. برای این کار باید یک لیموی تازه را برداریم و آب آن را بگیریم، اما پوست ما هنوز نباید با آن تماس پیدا کند. اگر آب لیمو به‌تنهایی با پوست برخورد کند، هم پوست را می‌سوزاند و هم آن را تیره می‌کند.
در ادامه باید ۵ یا ۶ برابر آب لیمو، آب به آن اضافه کنیم. بعد هم این ترکیب را به‌خوبی مخلوط کنیم و در یک بطری شیشه‌ای قرار بدهیم. وقتی که این کار را انجام دادیم، باید یک پنبه آرایشی (cotton ball) برداریم و آن را به ترکیب آب لیمو آغشته کنیم. بعد این پنبه آرایشی را روی صورت، گردن، دست‌ها و همه قسمت‌های آفتاب‌سوخته بکشیم. این ترکیب اسیدی باید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست باقی بماند و بعد با استفاده از آب سرد شُسته شود.
حتی می‌توانیم تکه‌های یخ را به ترکیب آب لیمو و آب آغشته کنیم و بعد روی قسمت‌های آفتاب‌سوخته بدن بکشیم. تکرار این ترفند در چند روز متوالی،‌ آفتاب‌سوختگی را از بین می‌برد.
منبع:searchhomeremedy

همچنین ببینید

Botox

بوتاکس تقلبی جان ۱۹ زن را در معرض خطر قرار داد!

گزارش جدیدی از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که ۱۹ زن در ۹ ایالت آمریکا بعد از تزریق بوتاکس بیمار شدند. برای اطمینان از ایمنی، مراجعه به یک متخصص پوست دارای مجوز و پرسیدن سوال در مورد محصول تزریقی قبل از عمل، بسیار مهم است. مسمومیت با بوتولیسم که می‌تواند ناشی از تزریق اشتباه یا استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *