تایید دو داروی هپاتیت C برای مصرف نوجوانان

تایید دو داروی هپاتیت C برای مصرف نوجوانان

 

 اداره نظارت بر دارو و غذای آمریکا از تایید دو دارو برای درمان عفونت هپاتیت C در نوجوانان 12 ساله و بزرگتر خبر داد.
این اداره ( FDA) در یک بیانیه خبری اعلام کرد که مصرف داروهای Solvaldi یا sofosbuvir و Harvoni یا ledipasvi برای بزرگسالان تائید شده است.
این بیانیه می افزاید:این داروها، ضد ویروس هایی هستند که ازبازتولید ویروس هپاتیت C یا (HCV) جلوگیری می کنند.در بیشتر موارد این داروها می توانند HCV را درمان کنند.
ادوارد کاکس مدیر اداره محصولات ضد میکروبی مرکز تحقیق و ارزیابی FDA برای تحقیق و ارزیابی دارو گفت: تایید این داروها به تغییر چشم انداز درمان HCV کمک می کند.
هپاتیت C موجب التهاب کبد شده که می تواند به نارسایی این عضو بدن منجر شود.
کودکانی که از مادران مبتلا به این بیماری متولد می شوند در معرض افزایش خطر آلودگی به این عفونت قرار دارند.
خستگی و سر درد از رایج ترین عوارض جانبی این دو دارو است که در مطالعات جانبی مشخص شده است.
افرادی که داروهای ضدویروسی هپاتیت C مصرف می کنند و به هپاتیت B نیز آلوده هستند، در معرض افزایش خطر ابتلا به مشکلات جدی کبدی و یا مرگ قرار دارند. این مشکلات به این علت به وجود می آیند که ویروس هپاتیت B، در صورت مصرف نکردن داروهای ضد ویروسی برای جلوگیری از عفونت هپاتیت B، می تواند دوباره فعال شود.
منبع:ایرنا

همچنین ببینید

وزارت بهداشت: تا حد امکان در فضای باز تردد نکنید

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به آلودگی هوای تهران به مردم به ویژه کودکان، زنان باردار، سالمندان و بیماران مزمن توصیه کرد که تا حد امکان در فضای باز تردد نکنند. عباس شاهسونی؛ رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، از مردم به‌ویژه کودکان، زنان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *