تاکید بر سلامت مردان در هفته ملی سلامت مردان

تاکید بر سلامت مردان در هفته ملی سلامت مردان

هفته اول اسفند به‌عنوان هفته ملی سلامت مردان ایران نام‌گذاری شده است.
مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی با اشاره به اینکه هفته اول اسفند به عنوان هفته ملی سلامت مردان ایران نامگذاری شده است، اظهار داشت: مردان به دلیل درگیری با مشغله‌های زندگی، به‌ندرت به‌سلامت جسمی و بهداشت روانی خود اهمیت می‌دهند و ‌گاه تا نمایان شدن کامل عوارض نامطلوب بیماری، به دلایل مختلف به پزشک مراجعه نمی‌کنند. این امر قطعاً عوارض جبران‌ناپذیری را برای فرد، خانواده او و برای جامعه به‌ دنبال دارد.
آزیتا انارکی اضافه کرد: در کشور ما، یازدهمین سالی است که هفته‌ی اول اسفند به‌عنوان هفته ملی سلامت مردان ایران با هدف حساس سازی مردان نسبت به‌سلامت خود و ترویج راه‌های پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری‌های جسمی و روانی، معلولیت و مرگ‌ومیر مردان و افزایش دسترسی آنان به اطلاعات سلامتی برگزار می‌شود.
این مسئول بهداشتی گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات در حال اجرا در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با هدف پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری‌ها، انجام خدمات نوین سلامت در تمام گروه‌های سنی(مردان و زنان) می‌باشد که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت یا خانه بهداشت محل سکونت خود، ضمن تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت، کلیه مراقبت‌های متناسب با گروه سنی خود را به‌صورت رایگان دریافت نمایند.
انارکی اظهار داشت: همچنین در مردان و زنان 30 تا 60 سال جهت ارزیابی عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی آزمایش قند خون و کلسترول به‌صورت رایگان انجام می‌شود و در صورت لزوم کارشناسان تغذیه و روان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت مشاوره‌های لازم را به‌صورت رایگان ارائه خواهند داد.
آموزش تغذیه و سلامت روان در مراکز توسط کارشناسان تغذیه و سلامت روان از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که در این هفته برگزار خواهد شد.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

همچنین ببینید

Prostate-Cancer

روش‌های ساده‌تر اما دقیق‌تر برای تشخیص سرطان پروستات در راه است

پژوهش‌های جدید در حال بررسی و ساده‌سازی روش‌های غربالگری سرطان پروستات هستند. آزمایش PSA که روشی رایج برای تشخیص سرطان پروستات است، با وجود مزایایی مانند کاهش مرگ ناشی از سرطان، معایبی مانند نتایج مثبت کاذب و درمان‌های غیرضروری نیز دارد. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد برای مردان کم‌خطر، آزمایش خون هر ۵ سال یک بار کافی است. همچنین طبق این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *