تاثیرات شگفت انگیز دارچین بر سلامت بدن!

دارچین ادویه‌ای پرخاصیت و مفید برای سلامت بدن است که می‌تواند به طرز نامحسوسی در کاهش قند خون موثر باشد. این ادویه علاوه بر داشتن خاصیت ضدالتهابی، سرشار از ویتامین‌هایی همچون آهن و کلسیم می‌باشد. با این حال طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است، نمی‌توان گفت آیا دارچین می‌تواند مستقیما بر کاهش قند خون بدن موثر باشد یا خیر!

می‌توان گفت که مصرف به اندازه دارچین در وعده غذایی صبحانه تا حدودی می‌تواند سطح قندخون را کاهش دهد. اما طبق گفته‌های انجمن دیابت در آمریکا، افراد مبتلا به دیابت نباید به دارچین به عنوان درمانی قطعی برای دیابت اعتماد کنند. مبتلایان تنها به کمک خواص شگفت انگیزی که دارچین دارد، می‌توانند تنها مقدار کمی از سطح قند خون خود را کاهش دهند.

دارچین و تاثیرات آن بر سلامت بدن

شواهد و تحقیقاتی که بر روی انسان‌ها انجام شده نشان می‌دهد که دارچین می‌تواند به طرز نامحسوس و غیرقابل مشاهده‌ای بر روی کاهش سطح قند خون و همچنین از بین بردن چربی خون (لیپید) تاثیر گذار باشد. دارچین می‌تواند سطح گلوکزی که وارد جریان خون می‌شود را کاهش دهد و منجر به کاهش قند خون شود.

3 خاصیت شگفت انگیز دارچین بر سلامت بدن

دارچین خواص بسیار زیادی برای سلامتی بدن به همراه دارد که تنها با مصرف متعادل آن میسر می‌شود. برخی از تاثیرات مثبت مصرف دارچین بر سلامتی عبارتند از:

پیشگیری از بروز سرطان:

مصرف دارچین از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند و در علم پزشکی به عنوان سمی برای سلول‌های سرطانی شناخته می‌شود که قابلیت از بین بردن آن‌ها را دارد.

کنترل و جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی:

طبق تحقیقات، مصرف 1.5 گرم دارچین سطح تریگلیسیرید خون را کاهش می‌دهد و از بروز بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند.

جلوگیری از عفونت‌های قارچی و باکتریایی:

با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است این امکان وجود دارد که مصرف پودر دارچین و یا روغن دارچین، می‌تواند موجب از بین رفتن برخی قارچ‌های عفونی در دستگاه تنفسی شود.

مصرف چه میزان از دارچین برای سلامتی مفید است؟

اگر می‌خواهید از تاثیرات مثبت دارچین بر تندرستی بدن خود بهره ببرید، توصیه می‌شود تا مقدار کمی (1 تا 3 گرم) دارچین را به صورت پودر شده در رژیم غذایی خود مصرف کنید تا به بهترین نتایج دست پیدا کنید. مصرف بیش از اندازه این ماده می‌تواند تاثیرات منفی و غیرقابل جبرانی بر روی سلامت کبد شما بگذارد. پیشنهاد می‌شود تا 4/1 و یا 2/1 قاشق چایخوری دارچین را به اوت میل صبحانه، پنکیک و یا یک لیوان شیر گرم اضافه کنید تا از اثرات مثبتی که این پودر بر سلامتی شما می‌گذارد بهره مند شوید.

محبوب‌ترین پودر دارچین در جهان در کدام کشور تولید می‌شود؟

دارچین کاسیا (Cassia Cinnamon) که در چین، ویتنام و اندونزی تولید می‌گردد جز محبوب‌ترین دارچین‌ها در آمریکای شمالی و در جهان می‌باشد. همچنین دارچین کاسیا از دارچین سیلان بسیار ارزان‌تر است.

همچنین ببینید

water-boiling

جوشاندن آب، راهی ساده برای کاهش میکروپلاستیک‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد جوشاندن ساده آب می‌تواند تا ۹۰ درصد میکروپلاستیک‌های موجود در آب شیر را از بین ببرد. میکروپلاستیک‌ها ذرات بسیار ریزی از پلاستیک هستند که خطرات سلامتی آن‌ها در حال بررسی است. جوشاندن آب به مدت ۵ دقیقه، به ویژه در آب‌های سخت با املاح معدنی بالا، می‌تواند میکروپلاستیک‌ها را به رسوب آهکی متصل کند. سپس می‌توان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *