بهترین درمان بواسیر کشف شد!

بواسیر یا هموروئید (Hemorrhoid) بیماری رایج و بسیار دردناکی است که در نزدیکی مقعد به وجود می‌آید. این توده آزاردهنده در داخل یا اطراف مقعد می‌تواند فعالیت‌های روزانه شما مانند نشستن و یا خوابیدن را با مشکل روبه‌رو کند.

چاره درمان بواسیر چیست و چطور می‌توانیم آن را از بین ببریم؟ شما می‌توانید با روش‌هایی ساده از درمان خانگی بواسیر گرفته تا مصرف دارو و گیاهان دارویی بواسیر را درمان کنید.

اگر بیماری بواسیر درمان نشود و پیشرفت کند، درمان بواسیر دیگر با روش های خانگی موثر نبوده و باید از روش های درمانی پیشرفته تر مانند لیزر بواسیر یا جراحی با تیغ استفاده شود. برای آشنایی بیشتر با درمان بواسیر با لیزر و روش‌های خانگی، از فرصت پیش روی خود استفاده کنید و تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

درمان بواسیر با روش های متعددی از جمله درمان خانگی، درمان دارویی، درمان با تیغ جراحی و درمان با لیزر ممکن است. انتخاب شیوه مناسب درمان هموروئید به میزان پیشرفت بیماری بواسیر ارتباط داشته و به صلاحدید پزشک متخصص انتخاب می‌شود تا هر چه سریع تر با درد و خونریزی این بیماری مقعدی خداحافظی کنید و سلامتی خود را به دست آورید. انتخاب شیوه مناسب درمان بواسیر کلید رهایی از این بیماری طاقت فرسا است.

بواسیر چطور تشخیص داده می‌شود؟

توصیه می‌شود تا برای درمان بواسیر خود با پزشکان متخصص در این زمینه گفتگو کنید. تشخیص هموروئید می‌تواند با معاینه چشمی و یا معاینه با دستگاه صورت گیرد. انتخاب روش تشخیص این عارضه به نوع بواسیر وابسته است و پزشک در اولین معاینه اگر با چشم توده‌ای را شناسایی کند شروع به درمان می‌کند.

پس اگر بواسیر خارجی و بیرون از کانال مقعدی باشد، معاینه چشمی کافیست. اما اگر هموروئید داخلی باشد، نیاز است تا با روش‌هایی مانند کولونوسکوپی و یا آندوسکوپی بیماری تشخیص داده شود.

انواع بواسیر یا هموروئید

توده هموروئید Hemorrhoid یا بواسیر با توجه به نوع و میزان بیرون زدگی، به طور کلی به دو دسته هموروئید داخلی و هموروئید خارجی تقسیم بندی می‌شود. اما بواسیر خارجی می‌تواند ترومبوز شود و هموروئید ترومبوزه را ایجاد کند.

بواسیر داخلی(Internal Hemorrhoid):

التهاب و تورم وریدهای انتهای راست روده در درون کانال مقعد باعث بروز نوع داخلی بواسیر می‌شود.

بواسیر خارجی(External Hemorrhoid):

با تداوم بیرون زدگی و پیشرفت توده بواسیر داخلی، هموروئید خارجی ایجاد شده و از دهانه مقعد بیرون می‌زند.

هموروئید ترمبوزه (Thrombosed Hemorrhoid):

هموروئید ترومبوزه نوعی دیگر از بواسیر است که به صورت ناگهانی ایجاد شده و با درد و تب همراه است. با اینکه هموروئید ترومبوز شده خارج از کانال مقعدی ایجاد می‌شود، اما هموروئید ترومبوزه با بواسیر خارجی یکسان نیست.

چرا بواسیر می‌گیریم؟

اگر رژیم غذایی سالمی نداشته باشید و غذاهای چرب و فاقد فیبر را به فراوانی مصرف کنید، در معرض ابتلا به یبوست خواهید بود. یبوست یا خشکی مزاج دفع مدفوع را برای شما سخت می‌کند و با ایجاد فشار روی سیاهرگ‌های انتهای روده، شما را به بواسیر مبتلا می‌کند.

دلایل موثر در بروز بواسیر عبارتند از:

• اضافه وزن
  • سرطان روده بزرگ
  • رابطه جنسی مقعدی
  • نشستن طولانی مدت
  • اسهال و یبوست مزمن

برای درمان بواسیر و دریافت مشاوره‌های تغذیه‌ای می‌توانید با پزشکان کلینیک لیزر شفا در ارتباط باشید.

علائم و نشانه‌های رایج بواسیر

وقتی علائم بیماری که به آن مبتلا هستید را بشناسید درمان بواسیر شما بسیار آسان خواهد شد و در مدتی کوتاه از شر این بیماری رها خواهید شد. اگر علائم رایج بواسیر را به دکتر متخصص درمان بیماری‌های مقعدی خود بگویید، پروسه درمان بواسیر شما بهتر انجام می‌شود.

علائمی که با بواسیر تجربه می‌کنید عبارتند از:

• درد و خونریزی هنگام دفع
  • سوزش و خارش بعد از اجابت مزاج
  • ترشحات مخاطی و بوی بد در مقعد
  • وجود توده‌های گوشتی و دردناک در آنال
  • التهاب، تورم و قرمزی در نزدیکی کانال مقعد

چطور بواسیر را درمان کنیم؟

عمل جراحی لیزر بواسیر یا هموروئید به عنوان محبوب ترین و کارآمدترین روش درمان Hemorrhoids به شمار میرود که به کمک آن یکبار برای همیشه از مریضی مقعدی بواسیر، خداحافظی خواهید کرد. امروزه پیشنهاد اول بیشتر متخصصان بیماری های مقعدی درمان بواسیر با لیزر است که کلید نجات شما از درد و خونریزی هموروئید میباشد.

درمان گیاهی بواسیر، درمان بواسیر در خانه، درمان دارویی بواسیر و درمان سریع هموروئید با لیزر روش‌های رایج از بین بردن توده بواسیر است.

هر کدام از این راه‌ها تاثیری متفاوت در درمان بواسیر خواهد داشت و هر کدام بر نوع خاصی از این زائده‌های گوشتی اثر بخش تر است. اگر در همان روزهای ابتدایی متوجه بواسیر شوید، می‌توانید به کمک داروهای گیاهی و روش‌های خانگی درمان بواسیر بیماری خود را درمان کنید.

اما اگر زمان درمان بیماری به تعویق بیفتد و توده‌ها پیشرفت کنند، توصیه می‌شود تا بواسیر را به کمک لیزر یا جراحی سنتی از بین ببرید.

درمان بواسیر در خانه

توصیه‌های بسیاری در خصوص درمان بواسیر در خانه وجود دارد. رایج‌ترین درمان‌های خانگی‌ای که برای بهبود توده هموروئید توصیه می‌شوند، عبارتند از:

نشستن در لگن آب گرم:

حمام سیتز درمانی موثر برای بهبود درد هموروئید است. سعی کنید روزانه به مدت 10 تا 20 دقیقه در یک لگن حاوی آب گرم بنشینید و این کار را چند بار در روز تکرار کنید. توصیه می‌شود کمی سرکه هم در آب بریزید تا از عفونت جلوگیری شود.

استفاده از کمپرس یخ:

تکه‌ای یخ را میان پارچه‌ای تمیز بپیچید و روی توده بواسیر قرار دهید تا التهاب و تورم آن کاهش یابد. کمپرس یخ را روزانه و در مدت زمان‌های کوتاه در حدود 5 تا 10 دقیقه انجام دهید تا درمان شوید.

استعمال کیسه چای مرطوب:

یک کیسه چای آماده را در آب جوش بگذارید. سپس آن را از آب خارج کرده و اجازه دهید خنک شود. کیسه را بر روی هموروئید قرار دهید تا تورم آن کاهش یابد. این روش درمانی می‌تواند در درمان بواسیر بسیار موثر واقع شود.

درمان گیاهی بواسیر

از گذشته تا کنون طب سنتی نقش مهمی در درمان بیماری هموروئید (بواسیر) داشته و با استفاده از گیاهان دارویی می‌توانیم به درمان بواسیر بپردازیم.

گیاهانی که می‌توانند در درمان بواسیر موثر باشند عبارتند از:

• بابونه
  • زیتون
  • نارگیل
  • عصاره درخت جادوگر

درمان بواسیر با دارو

برای درمان بواسیر می‌توانیم از دارو و مسکن استفاده کنیم. اغلب پزشکان کلینیک لیزرشفا داروهای ضدالتهابی را به بیماران تجویز می‌کنند تا تورم توده کم شود و درد آن کاهش پیدا کند. به یاد داشته باشید که دارو درمانی بواسیر در همان مراحل اولیه ابتلا به بیماری تاثیر دارد و با پیشرفت این زائده‌ها نیاز است تا روش‌ قطعی درمان بواسیر را پیش بگیرید.

داروها و پمادهایی که در درمان بواسیر به کار می‌روند شامل موارد زیر است:

• استامینوفن
  • پماد آنتی هموروئید
  • شیاف آنتی هموروئید

درمان سنتی هموروئید

بواسیر بیماری رایج مقعدی در مردان و زنان بوده و بسیاری از آن‌ها در هر سن و سالی حداقل یکباردرد بواسیر را تجربه می‌کنند. با رشد این ضایعه و حاد شدن وضعیت آن‌ها، نیاز است تا راه جراحی را پیش بگیریم و هموروئید را درمان کنیم.

جراحی سنتی بواسیر پروسه‌ای دردناک و طاقت فرساست و ممکن است بیماران را از درمان این عارضه بترساند. تیغ جراحی و پانسمان‌های داخلی، درد و خونریزی شدید و دوران نقاهت طولانی مدت باعث شده تا بیماران از جراحی بواسیر و درمان بواسیر با تیغ فرار کنند و برای سلامتی خود دست به هیچ اقدامی نزنند.

بواسیر را با لیزر درمان کنید!

اگر به دنبال راهی برای درمان بواسیر هستید که ترس نداشته باشد و با حداقل میزان درد و خونریزی (بدون جراحی با تیغ) انجام شود،به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از خدمات لیزرهای پرتوان در یکی از بهترین کلینیک‌های لیزر در تهران استفاده کنید.

کلینیک لیزرشفا از برترین کلینیک های لیزر در تهران است که از تجهیزات پیشرفته و به روز در دنیا استفاده می‌کند تا بیماری‌های مقعدی و هموروئید را درمان کند.

“ترس‌ها و نگرانی‌ها را کنار بگذارید و بواسیر خود را درمان کنید. روش نوین و قطعی برای رهایی از دردهای مزمن مقعدی، درمان بواسیر با لیزر در کلینیک لیزر شفاست. درمانی با حداقل درد و خونریزی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن را با لیزرهای تجربه کنید تا زندگی‌تان عاری از ناراحتی باشد.”

شما می‌توانید همین حالا با همکاران ما در این مرکز تماس بگیرید و نوبت درمان خود را تعیین کنید.

مزایای درمان بواسیر با لیزر

لیزرهایی که برای درمان بیماریهای نشیمنگاهی استفاده می‌شوند بسیار متفاوت از لیزرهایی است که برای خدمات زیبایی به کار می‌روند. لیزرهای پرتوان(CO2) در درمان بواسیر بسیار موثر بوده و بدون ایجاد زخم و اسکار عمل، التهابات راست روده شما از بین خواهد رفت.

موارد زیر مزایایی هستند که با لیزر در درمان بواسیر تجربه خواهید کرد:

1. دوران نقاهت کوتاه مدت
  2. درمان سرپایی و بدون بیهوشی
  3. عدم نیاز به پانسمان‌های داخلی
  4. درمانی با حداقل درد و خونریزی
  5. عدم نیاز به بستری شدن در بیمارستان
  6. مدت زمان کوتاه درمان (30 تا 60 دقیقه)
  7. بازگشت به زندگی روزمره یک روز پس از جراحی

آیا درمان بواسیر با لیزر خطرناک است؟

درمان بواسیر هیچ خطری برای بیماران ندارد. اشعه لیزری که در درمان به کار می‌رود حاوی گاز کربن دی اکسید بوده و می‌تواند بدون اینکه اثری از خود به جا بگذارد، توده بواسیر را از بین ببرد و بیمار را مداوا کند.

در ضمن استفاده از لیزر احتمال انتقال بیماری‌های عفونی مانند هپاتیت را کاهش می‌‌دهد. کلینیک لیزر شفا علاوه بر استفاده از دستگاه لیزر پرتوان CO2 برای درمان بواسیر، کلیه‌ی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کند. پس می‌توانید درمان بواسیر خود را در این مرکز با خیالی راحت و آسوده انجام دهید.

چرا کلینیک شفا؟

لیزر شفا بهترین کلینیک درمان بیماری‌های مقعدی است و تجربه‌ای بیش از 17 در این زمینه دارد. این مرکز تحت مدیریت دکتر داود تاج بخش بوده و توانسته در طی این سال‌ها چیزی حدود بیش از 20 هزار عمل موفقیت آمیز در کارنامه خود داشته است.

2 مزیت برجسته‌ای که شما در بهترین کلینیک لیزر در تهران تجربه می‌کنید عبارتند از:

1. انتخاب پزشک معالج خانم و آقا از کادر پزشکی ماهر کلینیک لیزرشفا
  2. درمان و ویزیت یک روزه با تعیین وقت قبلی برای بیماران شهرستانی

این را به یاد داشته باشید که کلینیک لیزرشفا هیچ گاه جراحی یا لیزر را اولین و آخرین راه درمان نمی‌داند. بلکه پزشکان این مجموعه سعی دارند تا در اولین قدم با اصلاح عادات غذایی و مشاوره‌های تغذیه به درمان بیماری‌های مانند بواسیر بپردازند.

منابع

• Mayoclinic.com
  • Drtajbakhsh.ir

Oversleeping

افراد پرخواب مراقب این عوارض باشند!

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که بالای ۵۰ سال دارید و خیلی زیاد می خوابید، باید روتین خود را تغییر دهید. زیرا خواب زیاد برای همه مضر است؛ مخصوصا اگر سن تان بالای پنجاه سال باشد. در این قسمت عوارض خواب زیاد برای افراد ۵۰ سال به بالا را به شما معرفی خواهیم کرد. مشکلات ذهنی …