Exercise

برای طولانی شدن عمر، هر روز این ورزش‌ها را انجام دهید

به نقل از «جی‌ام‌ای»، در یافته‌های تحقیقی جدید برای به‌دست آوردن مزایای سلامت مشابه با پیاده‌روی، راه‌های کارآمدتری- بدون نیاز به دست‌کم یک ساعت پیاده‌روی در روز- یافته و توصیه شده است.

بر اساس مطالعه‌ای که روی بیش از ۴۵۰ هزار بزرگسال انجام شده، بالا رفتن از پله‌ یکی از این روش‌ها است. بنا بر یافته‌های این ‌پژوهش که در مجله پزشکی «آترواسکلروز» منتشر شده است، بالا رفتن از ۵۰ پله در روز (معادل پنج راه‌پله) خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

به‌ علاوه، چند بار بالا رفتن از چند پله‌ کمتر در طول روز به‌جای آنکه یکباره ۵۰ پله‌ بالا بروید، اثری مشابه خواهد داشت.

دکتر «دارین ساتن» – خبرنگار پزشکی در ای‌بی‌سی نیوز – در این‌ باره می‌گوید: اگر یک راه پله را انتخاب می‌کنید، دو تا سه بار از آن بالا بروید. اگر هم در اداره یا محل کار هستید، به دستشویی طبقه بالا بروید.

ساتن می‌گوید: بالا رفتن از پله‌ها علاوه بر کاهش دادن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی به کاهش خطر ابتلا به دیابت و بهبود قدرت عضلانی نیز کمک می‌کند.

پژوهش دیگری که در مجله ورزشی پزشکی انگلیس منتشر شد، ضمن انعکاس همین یافته‌های پژوهشی به مزیت فعالیت‌های کوتاه‌مدت نیز اشاره کرد.

بنابر اعلام ایندیپندنت، طبق این پژوهش، فقط ۲۰ تا ۲۵ دقیقه فعالیت شدید روزانه مانند پیاده‌روی سریع، آهسته دویدن یا دوچرخه‌سواری به افزایش طول عمر کمک می‌کند.

این پژوهش همچنین نشان داد: در میان افرادی که بیشتر روز خود را بی‌تحرک‌ هستند، چه دراز کشیده یا نشسته، بدون اینکه ۲۰ دقیقه تحرک داشته باشند، افزایش ۴۰ درصدی مرگ‌ دیده می‌شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا توصیه می‌کند: بزرگسالان باید ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط در طول هفته داشته باشند که معادل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی روزانه در پنج روز هفته است.

بیشتر بخوانید “ افزایش طول عمر با 5 عادت ساده 

همچنین ببینید

Exercise-and-health

BMP، دشمن پنهان سلامتی که ورزش آن را نابود می‌کند

تحقیقات جدید نشان داده‌اند که مولکول چربی‌مانندی به نام BMP با افزایش سن در بدن انسان و موش‌ها زیاد می‌شود. این ماده در افراد و موش‌های مسن‌تر در بافت‌های مختلف بدن از جمله ماهیچه، کلیه، کبد و قلب بیشتر یافت می‌شود. خبر خوب این است که ورزش می‌تواند سطح BMP را کاهش دهد. یک برنامه ورزشی کوتاه مدت در زنان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *