انواع مزاج مغز از نگاه طب سنتی

انواع مزاج مغز از نگاه طب سنتی

 مزاج شناسی از اصول اصلی طب سنتی است و با دانستن مزاج می‌توان بهتر زندگی کرد.

نشانه‌های گرمی مزاج مغز

به گفته وی سرخی رو و چشم, رشد سریع موهای سر در دوره نوزادی و سیاهی مو, طاسی سر در پیری, سردرد در اثر تابش مستقیم آفتاب به سر و مصرف غذاها و نوشیدنی‌های گرم, داشتن خواب سبک و کم, پُرحرفی و زیرکی؛ نشانه‌های گرمی مزاج مغز است.

نشانه‌های سردی مزاج مغز

این متخصص طب سنتی ادامه داد: صافی و سفیدی موهای سر, رشد کُند موها بعد از تولد, رنگ سفید چهره از نشانه‌های سردی مزاج مغز است. ابتلا زیاد به سرماخوردگی و بروز ترشحات پشت حلق یا نزله, آبریزش بینی زیاد, خواب زیاد و سنگین, کُندی در انجام امور روزانه نیز از نشانه‌های دیگر سردی مزاج مغز است.

نشانه‌های خشکی مزاج مغز

رشد سریع موها بعد از تولد, داشتن موهای مجعد و طاس شدن سریع موها, عدم وجود ترشحات از بینی یا خشمی بینی, داشتن حواس 5 گانه بسیار تیز و قوی, حرکات سریع, خواب کم و همچنین مطالب علمی را به کندی یاد گرفتن از نشانه‌های خشکی مزاج مغز است.

نشانه‌های تری مزاج مغز

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: داشتن موهای بسیار صاف, طاس نشدن در بزرگسالی, ترشحات بسیار زیاد از بینی, خواب سنگین و زیاد, حواس 5 گانه کُندی, مطالب را کُند یاد گرفتن و زود فراموش کردن؛ از نشانه های بارز تری مزاج مغز است.

منبع:سیمرغ

همچنین ببینید

winter

مزاج زمستان در طب سنتی

به گزارش بهداشت نیوز، از منظر اطباء تغییراتی که در فصول مختلف در طبیعت رخ می دهد، بر انسان نیز به عنوان جزئی از آن تأثیر می گذارد. توجه به این تغییرات و تدابیر خاص هر فصل در طب سنتی و آداب و رسوم ایرانی جایگاه خاصی داشته است. تدابیر طب سنتی در فصل زمستان 1- استفاده بیشتر از نور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *