بدن خود را با این ورزش ارزان بیمه کنید

بدن خود را با این ورزش ارزان بیمه کنید

سلامت نیوز:یک متخصص فیزیوتراپی گفت: پیاده روی بهترین ورزشی است که تمامی افراد در هر سن و وزنی می توانند از فواید آن در مدت زمان کوتاه بهره‌مند شوند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد اکبری متخصص فیزیوتراپی گفت: پیاده روی یک فعالیت جسمی ارزان و در دسترس و بهترین ورزشی است که تمامی افراد در هر سن و وزنی می توانند از فواید آن در مدت زمان کوتاهی بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: تنظیم فعالیت تمامی اعضای بدن از جمله مغز، قلب، سیستم گوارش، سیستم اسکلتی عضلات و مفاصل، بهبود اختلالات خواب و خلق و خوی افراد را می توان از پیامدهای مفید پیاده روی برشمرد.
اکبری با بیان اینکه مزیت های پیاده روی کمتر از دویدن نیست عنوان کرد: روند تأثیر گذاری پیاده روی با مدت زمان انجام آن، شدت فعالیت و میزان آمادگی جسمانی فرد ارتباط مستقیم دارد به گونه ای که بهتر است شروع این فعالیت از ده دقیقه و در نهایت به یک ساعت در روز ادامه پیدا کند و برای جلوگیری از افت فعالیت جسمانی، توصیه به گنجاندن آن در برنامه روزانه می شود.
وی افزود: افرادی که از آمادگی جسمانی کافی برخوردارند و بتوانند میزان سرعت فعالیت خود را افزایش دهند و به تدریج به مرحله دویدن برسانند، این تأثیرگذاری به مراتب بیشتر و متوسط طول عمر در این افراد نسبت به سایرین بالاتر است.
وی در خصوص انجام پیاده روی توسط افرادی که دچار آسیب دیدگی مفاصل و ناراحتی های مزمن هستند، اذعان کرد: این امر با تشخیص فیزیوتراپیست و بسته به میزان توانایی فرد آسیب دیده صورت می گیرد که به چه میزان و شدتی پیاده روی را از سر گیرند و ادامه دهند.
وی تصریح کرد: اگرچه هیچ محدودیت زمانی و مکانی برای انجام پیاده روی وجود ندارد اما بهترین زمان انجام آن در شهرهای دارای آلودگی هوا، صبح است و در ابتدای امر روی مسیرهای با شیب کم و ترجیحا طبیعی صورت گیرد.
منبع :سلامت نیوز

همچنین ببینید

fat

سونامی افراد چاق در جهان

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که در ۳۰ سال گذشته، الگوی چاقی و کمبود وزن در جهان به طور چشمگیری تغییر کرده است. در حالی که کمبود وزن در حال کاهش است، چاقی با سرعت نگران کننده‌ای در حال افزایش است. تحقیقات انجام شده روی بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان نشان می‌دهد که امروزه بیش از ۱ میلیارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *