Some-tricks-to-reduce-bad-body-odor

با این چند ترفند از شر بوی بد عرق در تابستان خلاص شو!

با گرم شدن هوا و نزدیک شدن به فصل تابستان، بدن انسان به طور طبیعی آب اضافی را از طریق تعریق از دست می‌دهد اما چیزی که موجب رنجش بسیاری از افراد می‌شود بو بد تعریق بدن است.

این موضوع به یک معظل بزرگ خصوصا برای افرادی که برای مدت زمان نسبتا طولانی مجبورند دور از خانه باشند تبدیل شده و آنها را مجاب کرده تا برای کاهش بو بدن خصوصا در فصول گرم سال چاره ای بی‌اندیشند.

در ادامه با ما همراه باشید تا به چند ترفند و راهکار موثر برای کاهش بو بدن بپردازیم:

حداقل یک بار در روز حمام کنید

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که مرتبا عرق می‌کند بهتر است حداقل روزی یک بار دوش بگیرید تا پوست بدن را از هر گونه باکتری پاکسازی شود.

عرق به خودی خود بی بو است اما در ترکیب با باکتری هایی که بر روی پوست زندگی می‌کنند بوی بدی را ایجاد می‌کند. از این رو شست و شو بدن خصوصا نواحی که بیشتر تعریق می‌کند به کاهش بو بدن کمک می‌کند.

از صابون های آنتی باکتریال استفاده کنید

استفاده از صابون های آنتی باکتریال در هنگام شست و شو بدن به کاهش بو ناشی از تعریق بدن کمک می‌کند. بنابراین بهتر است در هنگام خرید مواد شوینده بدن به دنبال صابون های آنتی باکتریال باشید.

از دئودورانت یا اسپری زیر بغل استفاده کنید

یکی از راه های خلاصی از بو بد بدن خصوصا در فصول گرم سال، استفاده از دئودورانت یا اسپری ضد تعریق است.

شما می‌توانید با استفاده از دئودورانت های بدون بو یا رایحه دار و همچنین اسپری های ضد تعریق و خنک کننده به کاهش تعریق بدن کمک کنید. هر چه کمتر عرق کنید به همان میزان بدن بو کمتری به خود می‌گیرد.

از شیو و اصلاح موهای زائد غافل نشوید

مو های زائد با کاهش تبخیر تعریق بدن، فرصتی برای رشد و تکثیر باکتری ها فراهم می‌کند. بنابراین با اصلاح موهای زیر بغل و شست و شو این ناحیه با صابون آنتی باکتریال می‌توانید به کاهش بو ناشی از تعریق بدن کمک کنید.

خشک نگه داشتن ناحیه زیر بغل

محیط های مرطوب یکی از مولفه های رشد و تکثیر باکتری هاست. بنابراین اگر می‌خواهید به کاهش رشد و تکثر باکتری ها کمک کنید توصیه می‌شود ناحیه زیر بغل را بعد از شست و شو به خوبی خشک کنید تا بتوانید بو بد بدن را کاهش دهید.

به رژیم غذایی توجه کنید

شاید جالب باشد بدانید بسیاری از خوراکی هایی که ما در طی روز مصرف می‌کنیم می‎‌تواند تعریق و بوی بدن را تغییر دهید.

غذاهایی که در نهایت موجب تعریق بیشتر شما می‌شود مانند غذاهای تند و پر ادویه می‌تواند بوی عرق بدن را نیز بیشتر کند.

علاوه بر آن خوراکی های عطر داری مانند کافئین، الکل، سیر ، پیاز  و یا حتی استعمال سیگار نیز می‌تواند تاثیر مستقیمی بر بوی بدن فرد داشته باشد.

از لباس های گشاد و راحت استفاده کنید

زمانی که از لباس های گشاد و راحت استفاده می‌کنید هوا به راحتی در لباس هایتان در گردش است و عرق کردن را به تاخیر می‌اندازد.

همچنین الیاف استفاده شده در لباس می‌تواند بوی عرق بدن را افزایش یا کاهش دهد و همانطور که می‌دانید لباس های پلاستیکی باعث افزایش تعریق و بوی بد بدن می‌شود و در عوض پارچه های نخی به کاهش تعریق و بو بد بدن کمک می‌کند.

لباسهایتان را به خوبی بشورید

حتی اگر تمام نکات بالا را رعایت کنید اما مراقب شست و شو لباس هایتان نباشید و بعد از یک بار پوشیدن مجددا آنها را  بپوشید هیچ تاثیری در کاهش بو نامطبوع مشاهده نمی‌کنید.

باکتری ها به راحتی می‌توانند بر روی لباس های شما تکثیر و انباشته شوند از این رو اگر به درستی شسته نشود یا بدون شست و شو دوباره آنها را بپوشید بو بدی ایجاد می‌کند.

همچنین ببینید

Oversleeping

افراد پرخواب مراقب این عوارض باشند!

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که بالای ۵۰ سال دارید و خیلی زیاد می خوابید، باید روتین خود را تغییر دهید. زیرا خواب زیاد برای همه مضر است؛ مخصوصا اگر سن تان بالای پنجاه سال باشد. در این قسمت عوارض خواب زیاد برای افراد ۵۰ سال به بالا را به شما معرفی خواهیم کرد. مشکلات ذهنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *