باکتری هایی که بر روی پوست همه وجود دارند بالقوه مرگبار هستند.

MRSA و coli. E را فراموش کنید. باکتری دیگری که به دلیل مقاومت آنتی بیوتیکی به شدت خطرناک می‌شود و بر روی پوست هر فردی روی کره زمین وجود دارد.

یکی از گونه های نزدیک به MRSA، استافیلوکوک اپیدرمیدیس، از علل عمده عفونت های تهدید کننده حیات بعد از جراحی است، اما اغلب توسط پزشکان و دانشمندان نادیده گرفته می شود، زیرا بسیار زیاد است.

آنها امیدوارند که با درک اینکه چرا بعضی از گونه های S. epidermidis بیماری را در شرایط خاص ایجاد می کنند، می ‌توانند در آینده تشخیص دهند که بیماران پیش از جراحی، در معرض خطرچه عفونت هایی قرار دارند.

آن‌ها نمونه‌ها را از بیمارانی که دچار عفونت بعد از جایگزینی مفصل زانو و یا عمل جراحی شکستگی زانو بودند، برداشتند و با نمونه‌ برداری هایی از پوست داوطلبان سالم مقایسه کردند.

آنها تنوع ژنتیکی در کل ژنوم های باکتری موجود در نمونه هایی از افراد بیمار و سالم را مقایسه کردند. آن‌ها ۶۱ ژن را در این بیماری شناسایی کردند که در اکثر نمونه های سالم وجود نداشتند.

با این حال به طرز شگفت انگیزی، تعداد کمی از افراد سالم وجود داشتند که به نظر میرسید که باکتری های مرگبارتری را بدون آگاهی از وجود آن حمل میکردند.

این تیم این مطالعه خود را در زمینه ارتباطات طبی در این هفته منتشر کرد.
پروفسور سام شپار، مدیر بیوانفورماتیک مرکز تکامل میلن در دانشگاه باث، این پژوهش را هدایت کرد. او گفت: استافلوكوك اپیدرمیدیس پاتوژن های مرگبار در دید ساده است.

این موضوع همیشه از نظر بالینی نادیده گرفته شده است زیرا اغلب فرض بر این است که در نمونه‌های آزمایشگاهی آلودگی وجود داشته ‌است یا به سادگی می‌توان آن را به عنوان خطر شناخته ‌شده جراحی پذیرفت.

عفونت های پس از جراحی می تواند به طور باور نکردنی جدی و کشنده باشد. این عفونت ها تقریبا یک سوم مرگ و میر در انگلستان را تشکیل می دهند. بنابراین من معتقدم که اگر بیشتر تلاش کنیم می توانیم این ریسک را کاهش دهیم.

اگر بتوانیم تشخیص دهیم چه کسی بیشتر در معرض خطر آلودگی قرار دارد، می‌توانیم قبل از جراحی، این بیماران را با احتیاط بهداشتی بیشتری درمان کنیم.

وی افزود: از آنجا که اشکال بسیار فراوان است، می‌توانند با مبادله کردن ژن‌ها با یکدیگر به سرعت تکامل یابند.
اگر ما هیچ کاری برای کنترل این مساله انجام ندهیم، این خطر وجود دارد که این ژن های بیماری زا می توانند به طور وسیع گسترش پیدا کنند، بدین معناست که عفونت‌های پس ازعمل که در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم هستند، می توانند حتی بیشتر شایع شوند.

پروفسور دیتریچ مک از موسسه Bioscientia Diagnostics GmbH آلمان می گوید: جراحی جایگزینی مفصل پروتز، به بسیاری از بیماران کمک می‌کند تا زندگی مستقل و بدون درد داشته باشند، اما می تواند دوره ای فاجعه آمیز به دلیل عفونت s.epidermidi برای بیمار ایجاد کند.

تشخیص این عفونت ها دشوار است و این امید وجود دارد که ژن های مرتبط با بیماری ممکن است به جداسازی پوست های بی ضرر از خصوصیات نژادی S. epidermidis که باعث ایجاد بیماری می شوند، در کلینیک آزمایشگاه کمک کند. این موضوع باید در مطالعات آینده مورد توجه قرار گیرد.

منبع: https://www.sciencedaily.com/releases/2018/11/181128082753.htm

ماده‌ای سرطان‌زا در مواد آرایشی!

خبر نگران‌کننده‌ای برای افرادی که از کرم‌های ضد جوش حاوی بنزوئیل پروکسید استفاده می‌کنند: محققان ماده‌ای به نام بنزن، که یک ماده سرطان‌زای شناخته شده است، را در بسیاری از این محصولات پیدا کرده‌اند. این موضوع نگران‌کننده است، زیرا بنزوئیل پروکسید یکی از ترکیبات رایج در درمان جوش بوده و محصولات حاوی آن به راحتی در داروخانه‌ها در دسترس افراد …