انواع ماسک مو با تخم مرغ

تخم مرغ

تخم‌مرغ، غنی از مواد مغذی گوناگون است، این ماده غذایی حاوی مقدار قابل توجهی از پروتئین موثر در رشد و تقویت موها در مقایسه با هر گونه ویتامین ویا مواد معدنی است. علاوه بر اینکه استفاده از تخم مرغ و یا سفیده تخم مرغ به عنوان ماسک برای رشد و افزایش حجم مو بسیار موثر است، مصرف روزانه آن در رژیم غذایی نیز می‌تواند از ریزش موها جلوگیری کند. نکته مهم اینکه، تخم مرغ تمام مواد مغذی و ضروری برای سلامت موها و پوست سر را تامین می‌کند.

چند روش استفاده از تخم مرغ به عنوان ماسکی برای داشتن موهای سالم و زیبا

اگر شما هم از ریزش موها رنج می‌برید و یا آرزوی داشتن موهای پرپشت،سالم و زیبا را در سر دارید و از مصرف بیهوده، انواع ماسک‌ها خسته شده‌اید، وقت آن رسیده که تخم‌مرغ را امتحان کنید. استفاده از ماسک تخم مرغ آن‌ هم دو یا سه بار در هفته موثرترین نتیجه ممکن برای سلامت موها را خواهد داشت. شما می‌توانید بهترین و ساده‌ترین ماسک‌های خانگی را برای رشد و سلامت موهایتان امتحان کنید.

ساده‌ترین ماسک تخم مرغ

اگر مایل به استفاده از ماسک موهای پیچیده و پر دردسر نیستید، اغلب ساده‌ترین انتخاب بهترین انتخاب هم هست ، تنها کافی است یک تخم مرغ را درون کاسه‌ای شیشه‌ای بشکنید و آنقدر هم بزنید تا خوب کف کند و بعد ماسک را مستقیما به همه سر و پوست سرتان بزنید و بعد با استفاده از یک کلاه حمام موها را بپوشانید. اجازه دهید ماسک ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت روی سرتان بماند و بعد با آب و شامپو بشویید.

ماسک تخم مرغ و آواکادو

آواکادو حاوی مقدار مناسبی ویتامین E و C است، و هر کدام از این ویتامین‌ها برای تغذیه پوست سر و موها بسیار مفید هستند. برای تهیه این ماسک، یک آواکادوی رسیده را از هسته جدا کنید و آن را به شکل پوره درآورید و همراه یک تخم مرغ درون مخلوط کن بریزید، هر دو را ترکیب کنید تا خوب خمیر شوند.
این ماسک را به همه موها و پوست سر خود بمالید و بگذارید حداقل به مدت ۱ ساعت روی سرتان بماند و خشک شود. برای شستشو از یک پاک کننده و یا شامپو گیاهی به همراه آب استفاده کنید.

ماسک تخم‌مرغ و ماست

ماست حاوی مواد مغذی برای سلامت موها و پوست سر است. مصرف ماست باعث ترمیم هرگونه آسیب و خشکی موها می‌شود. شما می‌توانید به راحتی این ماسک مو را در منزل تهیه و از مزایای استفاده از آن لذت ببرید.
یک تخم مرغ را درون یک کاسه شیشه‌ای بشکنید و تند تند هم بزنید تا کف کند، حالا ۲ قاشق ماست اضافه کنید و خوب به هم بزنید. ماسک را به همه موها و پوست سرتان بمالید و بعد با یک کلاه حمام موهایتان را بپوشانید و بعد از ۱ ساعت، ماسک را با شامپو و آب بشویید.

ماسک تخم‌مرغ و روغن زیتون

روغن زیتون غنی از ویتامین E است و این ویتامین مواد مغذی لازم برای ریشه و تارهای مو را تامین می‌کند. برای تهیه این ماسک یک تخم مرغ را درون کاسه شیشه‌ای بشکنید خوب هم بزنید و بعد ۲ قاشق روغن زیتون اضافه کنید دوباره به هم بزنید. بگذارید این ماسک کمی بماند و بعد استفاده کنید. این ماسک باید ۸۰ درصد روی سرتان خشک شود و بعد با یک تمیز کننده مثل شامپو شسته شود.

ماسک تخم مرغ و تخم شنبلیله

برای درمان موثر و تقویت سریع موها، شنبلیله می‌تواند مانند یک معجزه باشد. وقتی می‌خواهید موهای سالم با رشد سریع داشته باشید، یک ماسک حاوی تخم شنبلیله و تخم‌مرغ می‌تواند بیشترین تاثیر را داشته باشد. ۲ قاشق تخم شنبلیله را در یک فنجان آب برای یک شب خیس کنید. صبح روز بعد، تخم‌‌ شنبلیله را صاف و بعد با یک آسیاب خرد کنید تا خمیر شود.
حالا یک تخم‌مرغ اضافه کنید و دوباره به مدت ۴ تا ۵ دقیقه هم بزنید تا خمیر نرم و یکدستی به دست آید. ماسک را به همه سر و پوست سرتان بزنید و بگذارید روی سرتان بماند و بعد از ۱ ساعت بشویید. برای بهترین نتیجه این ماسک را ۲بار در هفته مصرف کنید.
منبع:بیتوته

همچنین ببینید

ماده‌ای سرطان‌زا در مواد آرایشی!

خبر نگران‌کننده‌ای برای افرادی که از کرم‌های ضد جوش حاوی بنزوئیل پروکسید استفاده می‌کنند: محققان ماده‌ای به نام بنزن، که یک ماده سرطان‌زای شناخته شده است، را در بسیاری از این محصولات پیدا کرده‌اند. این موضوع نگران‌کننده است، زیرا بنزوئیل پروکسید یکی از ترکیبات رایج در درمان جوش بوده و محصولات حاوی آن به راحتی در داروخانه‌ها در دسترس افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *