Aortic-valve-replacement-surgery

انجام اولین جراحی تعویض دریچه آئورت در خراسان شمالی

برای نخستین بار در خراسان شمالی عمل جراحی بنتال و تعویض دریچه آئورت با موفقیت در این مرکز درمانی برای بیمار ۲۵ ساله انجام شد.

به گزارش هاناخبر، فوق تخصص جراحی قلب و عروق بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد گفت: این بیمار ۲۵ ساله با علائمی شامل درد قفسه سینه، افت فشار و نامنظمی نبض در اندام‌ها به این مرکز مراجعه و پس از انجام اکو فلوشیپ نیاز فوری به عمل جراحی قلب تشخیص داده شد.

وی افزود: در این عمل جراحی که به نام بنتال معروف است بیش از چهار ساعت به سرپرستی فوق تخصص جراحی قلب و همکاری گروه همراه به طول انجامید.

سبحانیان گفت: اقداماتی شامل تعویض دریچه آئورت و آئورت صعودی و کاشتن مجدد شریان‌های عروق کرونر و ترمیم پارگی لایه‌های آئورت صعودی (دایسکشن حاد) به‌وسیله کامپوزیت گرافت در این جراحی انجام شد.

وی گفت: بیمار پس از عمل جراحی به بخش مراقبت‌های ویژه جراحی قلب منتقل شد و در حال حاضر با داشتن هوشیاری کامل در وضعیت عمومی مناسب به سر می‌برد.

دپارتمان قلب شهرستان بجنورد واقع در سایت پردیس دانشگاه واقع جنب بیمارستان امام حسن (ع) در سال ۱۳۹۶ و با هدف درمان بیماران قلبی این استان احداث شد.

این بخش دارای ۴۰ تخت بستری، ۲ تالار جراحی قلب، ۲ تخت آنژیوگرافی، پنج تخت آی سی یو و چهار اتاق کلینیک تخصصی است.

در استان یک میلیون نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

همچنین ببینید

Diabetes-and-heart-failure

امید جدید برای بیماران دیابتی و مبتلا به نارسایی قلب

تحقیقات جدید نشان می‌دهد تزریق داروی سماگلوتید به مدت یک سال، علائم نارسایی قلب را در افراد دیابتی نوع ۲ بهبود بخشیده است. افراد تحت درمان با سماگلوتید کاهش وزن کمتری داشتند اما از مزایای مشابهی بهره‌مند شدند. این یافته‌ها حاکی از اثرگذاری فراتر از کاهش وزن است. مطالعه بر روی بیماران مبتلا به نوعی از نارسایی قلب به نام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *