آیا تزریق واکسن آنفلوآنزا بیماری‌زاست

آیا تزریق واکسن آنفلوآنزا بیماری‌زاست؟

تزریق واکسن آنفلوآنزا برای مقابله با خطر ابتلا به آنفلوآنزا توصیه می‌شود اما آیا این واکسن می‌تواند عوارض جانبی ناخواسته‌ای برای فرد به همراه داشته باشد؟
در آمریکا واکسن آنفلوآنزا برای تمامی افراد از شش ماهه تا سنین بالاتر توصیه می‌شود چرا که ویروس این بیماری در هر سال می‌تواند برای همه افراد در سنین بالا و پایین مشکلات جدید در پی داشته باشد.
در واکسن آنفلوآنزا شکلی از ویروس آنفلوآنزا وجود دارد اما سوال اغلب مردم این است که احتمال آنکه فرد نسبت به زمان قبل از تزریق واکسن دچار این بیماری شود چقدر بیشتر است؟
این واکسن از یک ویروس غیرفعال تولید می شود و به این ترتیب امکان انتقال عفونت به دلیل واکسیناسیون وجود ندارد. اما اگر فردی پس از تزریق واکسن علائم شدید بیماری را داشت در واقع ویروس از قبل وارد بدنش شده است.
هر واکسن آنفلوآنزا فرد را در برابر سه تا چهار ویروس حفظ می‌کند بنابراین این امکان وجود دارد که فرد به نسخه‌ای از این ویروس آلوده شود که واکسن تزریق شده در برابر آن قدرت دفاعی نداشته باشد.
طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا، با این حال واکسن آنفلوآنزا یک روش پیشگیرانه آسان برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری به خصوص در میان کودکان و بزرگسالان است. همچنین اقدام ضروری برای مبتلایان به بیماری‌های مزمن به حساب می‌آید که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.
واکسن یک تا دو هفته طول می‌کشد تا اثرگذاری کامل خود را نشان دهد. همچنین از آنجایی که هر سال ویروس آنفلوآنزا دچار جهش می‌شود ضروری است که هر سال واکسن‌ جدید که مناسب با نسخه‌های جدید ویروسی است تزریق شود.
به گزارش مدیکال دیلی، در عین حال تزریق واکسن آنفلوآنزا بدون عوارض جانبی نیست و ممکن است فرد دچار تب، درد ماهیچه‌ای، سردرد، حالت تهوع در چند روز نخست تزریق شود.
منبع:ایسنا

همچنین ببینید

آیا سالمندان با بالا رفتن سن زودتر از خواب بیدار می‌شوند؟

یک تصور کلیشه‌ای وجود دارد که می‌گوید نوجوانان تا لنگ ظهر می‌خوابند، اما افراد مسن‌تر صبح زود از خواب بیدار می‌شوند. به نظر می‌رسد در این کلیشه، حقیقتی وجود دارد که در واقع بخشی از روند طبیعی پیر شدن است. متخصصان توصیه می‌کنند که افراد هفت ساعت یا بیشتر در طول شب بخوابند. آنها همچنین می‌گویند ساعت معینی به خواب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *