انسداد ریه شایع‌ترین مشکل ریوی

انسداد ریه شایع‌ترین مشکل ریوی

سلامت نیوز:متخصص ریه گفت: شایع‌ترین بیماری ریوی انسداد ریه است که در آینده هم شمار مبتلایان به آن افزوده می‌شود و علت آن آلاینده‌های شغلی و محیطی است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،حسن‌الله صادقی گفت: به کار بردن کلمه و لفظ شست‌وشو و پاکسازی ریه درست نیست زیرا ریه سیستمی دارد که پاکسازی را به‌طور خودکار انجام می‌دهد و نیازی به مداخلات بیرونی ندارد.
صادقی مصرف خوراکی‌هایی که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند همچون میوه‌های قرمز و نارنجی‌رنگ را در جلوگیری از آسیب و تخریب ریه مهم دانست.
این متخصص ریه به کار بردن کلماتی همچون پاکسازی و شست‌وشوی ریه به این معنا که ریه به حالت سلامتی قبل خود برمی‌گردد غلط دانست و گفت: موادی که از طریق گردش خون یا تنفس وارد ریه می‌شود یا برای همیشه در آنجا می‌ماند یا گروهی از آنها وارد خلط شده و از این طریق دفع می‌شوند.
وی دستورالعمل‌های خوراکی و رفتاری را که برای پاکسازی ریه توصیه می‌شود تنها مکانیسم‌های پیشگیری دانست و گفت: هیچ گاه ریه به حالت قبل باز نمی‌گردد.
صادقی شایع‌ترین بیماری ریه را انسداد ریه دانست و افزود: در آینده شمار مبتلایان به این بیماری افزوده می‌شود و جزو علل قابل توجه مرگ و میر آینده است و علل آن هم تماس زیاد با آلاینده‌های محیطی (هوایی) یا شغلی (مصرف سیگار) است.
این متخصص ریه مصرف مواد ‌آنتی‌اکسیدان را برای جلوگیری از تخریب ریه مفید دانست و افزود: بیماری که سیگار می‌کشد به واسطه اکسیدان‌های زیادی که وارد ریه می‌کند و آسیب غیر قابل برگشتی که می‌زند به ذخیره تنفسی خود ضربه زده و از حجم طراحی شده برای طول عمر مناسب خود کم می‌کند.
وی گفت: ریه همه ما از 30 سالگی به بعد دچار سیر نزولی شده و اگر عوامل محیطی آسیب زننده نباشد می‌توانیم صد سال عمر کنیم اما فردی که مثلاً با سیگار کشیدن به ریه خود آسیب می‌زند این شیب را تند می‌کند و باعث می‌شود در سن 50، 60 سالگی علایم بیماری ریوی بر او ظاهر شود.
صادقی در پایان گفت: علت همه تنگی‌نفس‌ها به شرط اینکه مشکل روحی نباشد به سه عامل ریوی،‌قلبی یا کاهش هموگلوبین خون برمی‌گردد و اگر فردی به مدت طولانی دچار سرفه (بالای 4 هفته)، خلط (بالای 4 هفته)، تنگی نفس یا خلط خونی شود باید حتماً به پزشک مراجعه کند.
منبع:سلامت نیوز

همچنین ببینید

آیا ابتلا به کبد چرب ارثی است؟

مطالعات نشان می‌دهند که کبد چرب ممکن است به دلیل ژنتیک ایجاد شود. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تایید اینکه آیا یک ژن خاص یا ترکیبی از عوامل ارثی علت آن هستند، مورد نیاز است. بیماری کبد چرب ناشی از تجمع چربی در کبد است. دو نوع آن وجود دارد: بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) و بیماری کبد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *