404

امکان بازسازی سلول های قلب در آینده وجود دارد

404

محققان دریافتند ژن های شناخته شده در تشکیل سلول های قلب در انسان و سایر جانداران، در روده شقایق دریایی، جانور آبزی بدون قلب و عضله، وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت، محققان دانشگاه فلوریدا دریافتند ارتباط بین ژن های قلب در شقایق دریایی و توانایی ژن ها در بازسازی ممکن است به شیوه های درمانی جدید مشکلات قلبی منجر شود.

شقایق های دریایی از وابستگان مرجان دریایی و عروس دریایی هستند و اگر به تکه های متعددی تقسیم شوند بازهم می توانند یک حیوان جدید ایجاد کنند.

«مارک مارتین دال» سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: مطالعه ما نشان می دهد اگر ما بیشتر در مورد نحوه عملکرد و تعامل سلول های قلب با یکدیگر بدانیم، بازسازی ماهیچه در انسان ها امکان پذیر خواهد شد.

این ژن های قلب که مهندسان به آن «حلقه های قفل شده» در مهره داران و مگس ها می گویند، بدین معنا هستند که زمانیکه ژن ها روشن می شوند به یکدیگر می گویند که برای کل عمرشان در سلول های حیوان باقی بمانند.

به گفته مارتین دال، «این وضعیت تضمین می کند که سلول های قلب همیشه سلول های قلب باقی می مانند و تبدیل به نوع دیگر سلول ها نمی شوند.»

محققان بر این باورند که می توانند با این مکانیسم، سلول های قلب انسان را حفظ کرده تا قلب خودش بازسازی شود.

منبع:خبرگزاری سلامت

همچنین ببینید

cold-feet

6 عامل مهمی که منجر به سردی پا می‌شود

بسیاری از افراد اغلب پاها و دستان سردی دارند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که این سردی ممکن است یک ویژگی ارثی باشد. هنگامی که دمای مرکزی بدن کاهش می‌یابد، رگ‌های خونی کوچک در دست‌ها و پاها منقبض می‌شوند. این کار خون را از اندام‌های بیرونی ما دور می‌کند تا بخش‌های داخلی بدن را گرم نگه دارد. افراد لاغر و کسانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *