چگونه از عفونت پوستی "زرد زخم" جلوگیری کنیم

چگونه از عفونت پوستی “زرد زخم” جلوگیری کنیم؟

سازمان غذا و دارو آمریکا اعلام کرد: “زرد زخم” عفونت پوستی واگیردار اما قابل پیشگیری است و می‌تواند با مصرف آنتی بیوتیک‌ها درمان شود.
زرد زخم در میان کودکان شایع است، اما احتمال ابتلای بزرگسالان به این عفونت پوستی نیز وجود دارد. علائم این بیماری ظاهر شدن زخم یا تاول روی ناحیه صورت، گردن و دست­‌هاست. همچنین ابتلا به این بیماری در تمامی طول سال امکان­ پذیر است، اما در ماه‌­های گرم‌­تر سال احتمال ابتلا به آن بیشتر می‌شود.
عامل بروز زرد زخم دو نوع باکتری می‌باشند که به طور معمول بی­ ضرر هستند. این باکتری­‌ها هنگام وجود بریدگی، زخم یا گزیدگی حشرات روی بدن، فرد را آلوده می‌­کنند.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، زرد زخم طی چند روز یا چند هفته به خودی خود برطرف می­ شود، اما ضرورت دارد در این دوره محل آلودگی تمیز باشد. هر چند درصورتیکه برای درمان سریع‌تر این بیماری اقدامی نشود، احتمال سرایت آن به دیگر نقاط بدن یا افراد دیگر وجود دارد.
منبع:ایرنا

همچنین ببینید

Skin-disease

از ناامیدی تا امیدواری! زنی که سال‌ها با بیماری پوستی نادر دست و پنجه نرم می‌کرد

سیدنی کارتر در 12 سالگی متوجه جوش‌های سیاه روی ران‌های داخلی‌اش شد که بعدا به کورک تبدیل شدند. ابتدا فکر می‌کرد بهداشت را رعایت نمی‌کند اما دردناک شدن این جوش‌ها او را راهی اورژانس کرد. پزشکان آنجا هم نتوانستند بیماری او را تشخیص دهند. این روند تا 17 سالگی ادامه داشت تا اینکه بالاخره یک متخصص پوست بیماری او را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *