heart-attack

یک ماه قبل از حمله قلبی این علائم رخ می‌دهد

به گزارش صد آنلاین ، در ادامه، علائم مهمی را که گاهی یک ماه (یا حتی زودتر) قبل از حمله قلبی رخ می‌دهد، شرح خواهیم داد. نیازی نیست که بیش از حد نگران وقوع حمله قلبی شوید، اما داشتن این اطلاعات قطعاً مفید است.

دلیل خستگی نشان‌دهنده حمله قلبی، فعالیت بدنی یا ذهنی نبوده و تا پایان روز افزایش می‌یابد. برای مثال، گاهی اوقات انجام کار‌های ساده مانند مرتب کردن تخت یا دوش گرفتن برای فرد خسته‌کننده است.

۲- درد شکمی یا ناراحتی معده

درد‌های شکمی، حالت تهوع با شکم خالی یا پر، احساس نفخ یا ناراحتی معده از شایع‌ترین علائم مشکل قلبی هستند. احتمال بروز این نشانه‌ها در زنان و مردان به یک اندازه است.

درد‌های شکمی قبل از حمله قلبی، ماهیتی اپیزودیک داشته و برای مدت کوتاهی تسکین یافته و سپس عود می‌کنند. تنش فیزیکی نیز گاهی این درد را تشدید می‌کند.

بیشتر بخوانید “ 12 نشانه سکته قلبی

۳- بی خوابی

بی خوابی، از دیگر عواملی بوده که با افزایش خطر حمله قلبی یا سکته مغزی مرتبط است. این عامل در زنان شایع‌تر بوده و اغلب شامل سطح بالایی از اضطراب و گیجی است.

این بی خوابی علائمی مانند مشکل در به خواب رفتن، عدم توانایی در حفظ خواب و بیدار شدن ناخواسته در صبح زود دارد.

۴- تنگی نفس

تنگی نفس، احساس ناتوانی در کشیدن نفس عمیق بوده و اغلب تا ۶ ماه قبل از حمله قلبی در مردان و زنان رخ می‌دهد. احساس تنگی نفس، معمولاً علامت هشدار‌دهنده‌ای از وجود یک مشکل زمینه‌ای است.

۵- ریزش مو

ریزش مو، یکی دیگر از شاخص‌های قابل مشاهده بیماری قلبی در نظر گرفته می‌شود. این عامل اغلب در مردان بالای ۵۰ سال مشاهده شده، اما گاهی زنان هم دچار ریزش مو می‌شوند. طاسی، با افزایش سطح هورمون کورتیزول نیز مرتبط است.

بیشتر بخوانید “ رابطه شانه درد و حمله قلبی

۶- تغییرات ضربان قلب

تغییرات ضربان قلب، اغلب با حمله پانیک و اضطراب همراه است؛ به خصوص در زنان. این عامل به طور غیرمنتظره‌ای ظاهر شده و انواع متفاوتی دارد؛ از جمله آریتمی (ضربان قلب نامنظم) یا تاکی کاردی (افزایش ضربان قلب). ضربان قلب نامنظم معمولاً ۱ الی ۲ دقیقه طول می‌کشد. اگر این نشانه بیشتر طول کشید یا احساس سرگیجه و خستگی داشتید، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

۷- تعریق بیش از حد

تعریق غیرمعمول و بیش از حد، علامت هشدار‌دهنده اولیه حمله قلبی بوده و ممکن است در هر زمانی از شبانه روز رخ دهد. این علامت اغلب زنان را تحت تأثیر قرار داده و با گرگرفتگی یا تعریق شبانه یائسگی اشتباه گرفته می‌شود.

۸- درد قفسه سینه

مردان و زنان درد قفسه سینه را در شدت و اشکال مختلف تجربه می‌کنند. این علامت در مردان مهم‌ترین علامت اولیه حمله قلبی بوده که نباید نادیده گرفته شود. این درد می‌تواند به یک یا هر دو بازو (اغلب در سمت چپ)، فک، گردن، شانه‌ها یا معده گسترش یابد.

همچنین ببینید

Diabetes-and-heart-failure

امید جدید برای بیماران دیابتی و مبتلا به نارسایی قلب

تحقیقات جدید نشان می‌دهد تزریق داروی سماگلوتید به مدت یک سال، علائم نارسایی قلب را در افراد دیابتی نوع ۲ بهبود بخشیده است. افراد تحت درمان با سماگلوتید کاهش وزن کمتری داشتند اما از مزایای مشابهی بهره‌مند شدند. این یافته‌ها حاکی از اثرگذاری فراتر از کاهش وزن است. مطالعه بر روی بیماران مبتلا به نوعی از نارسایی قلب به نام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *