یوگای داغ چیست

یوگای داغ Hot Yoga چیست و چطور انجام می شود؟

یوگای داغ شکل شدیدی از یوگاست که در یک استودیو با دمای 40 درجه سانتیگراد و رطوبت 40 درصد انجام می شود.اسم رسمی یوگای داغ یوگای بیکرم Bikram yoga است.

بیکرم یوگا یک برنامه 90 دقیقه ای است که مجموعه یک سری 26 تایی پوزیشن (وضعیت) های مختلف است. این وضعیت ها نیازمند انقباض های طولانی، نیرومند و کنترل شده همه عضلات اصلی هستند. ماهیت لزوم این ژست ها و گرمای موجود در استودیو برای بالا بردن ضربان قلب و خسته شدن عضلات است.

یوگای داغ برای چه کسانی توصیه نمی شود

 

اگر بیماری قلبی دارید، دچار مشکلات کم آبی یا عدم تحمل گرما هستید، یا سابقه ابتلا بیماری های مرتبط با گرما را دارید (مانند گرمازدگی) بهتر است یوگای داغ را انجام ندهید. یوگای داغ برای خانم های باردار نیز توصیه نمی شود.

اگر هیچگونه نگرانی جسمی ندارید و می خواهید که در کلاس یوگای داغ شرکت کنید، حتما مقدار زیادی آب بنوشید و اگر احساس سرگیجه، سبکی سر یا به هر شکلی حس بیماری دارید، تمرین را متوقف کنید.

منبع:سیمرغ

همچنین ببینید

fat

سونامی افراد چاق در جهان

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که در ۳۰ سال گذشته، الگوی چاقی و کمبود وزن در جهان به طور چشمگیری تغییر کرده است. در حالی که کمبود وزن در حال کاهش است، چاقی با سرعت نگران کننده‌ای در حال افزایش است. تحقیقات انجام شده روی بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان نشان می‌دهد که امروزه بیش از ۱ میلیارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *