گشایش بزرگترین پژوهشکده مربوط به بیماری های اعصاب

گشایش بزرگترین پژوهشکده مربوط به بیماری های اعصاب

به تازگی مرکز بزرگ و مجهز مغز و اعصاب در ایران افتتاح خواهد شد این مرکز تبدیل به یکی از بزرگترین پژوهشکده های خاورمیانه خواهد شد و تنها مرکز مجهز و کامل مربوط به مشکلات مغز و اعصاب در میان کشورهای همسایه خواهد بود استادان و پژوهشگران و پزشکان نمونه ای در این مرکز به فعالیت خواهند پرداخت.
به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از خیرین اولین مرکز مغز و اعصاب در مهرماه افتتاح می‌شود.
پروفسور کتابچی بزرگترین خیر حوزه مغز و اعصاب کشور گفت: پروژه ساخت مرکز مغز و اعصاب از چندین سال پیش به طور غیر رسمی آغاز شده است و در مهر ماه سال جاری ،به همت خیرین استان مازندران یک دانشگاه، یک مجتمع آموزشی که متشکل از 2 مدرسه پسرانه و دخترانه است و هم چنین یک پژوهشکده مغز و اعصاب در این استان افتتاح می شود.
وی در خصوص قسمت های مختلف مرکز مغز و اعصاب گفت: : ابن مرکز بهداشتی و درمانی متشکل از قسمت های مختلف تشخیصی ،درمانی و علوم اعصاب است.
وی ادامه داد:این مرکز اعصاب شامل قسمت هایی برای جراحی اعصاب کودکان و بخش هایی از گوش و حلق و بینی عصبی است که تا به حال نه تنها در ایران ،بلکه در خاور میانه نیز چنین مرکزی وجود نداشته و تمامی بیماران از کشورهای ترکیه و آذربایجان و پاکستان و دیگر کشورهای منطقه در این مرکز پذیرش می شوند.
کتابچی تصریح کرد: مرکز تحقیقات مغز و اعصاب ایران در آینده بسیار نزدیک پذیرای محققان و استادان برجسته علوم پزشکی و نیز تمامی بیماران خواهد بود.
گفتنی است؛ این مرکز اعصاب زیر نظر آیت الله طبرسی،امام جمعه استان مازندران و به نام ایشان افتتاح می شود.
 منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

همچنین ببینید

food-and-mental-health

تحقیقات جدید، بهترین نوع رژیم غذایی برای سلامت مغز را مشخص می‌کند!

یک مطالعه جدید نشان داد که رژیم غذایی ممکن است بر سلامت روان تأثیر بگذارد. پژوهشگران افراد شرکت کننده را بر اساس رژیم غذایی به چهار گروه تقسیم کردند: کم نشاسته، گیاهخواری، پر پروتئین و کم فیبر، و متعادل. طبق نتایج این مطالعه، افرادی که رژیم غذایی متعادل داشتند در مقایسه با سایر گروه‌ها از سلامت روان و عملکرد شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *