گرمتر شدن هوا و آسیب های بیماری زای آن

گرم تر شدن هوا و آسیب های بیماری زای آن

با گرمای هوا میکروب ها و ویروس های زیادی به بدن بیماران هجوم میبرند برای پیشگیری از ابتلا به عارضه های مختلف ناشی از گرمای هوا چه کارهایی لازم است انجام دهیم بهترین راه حل های موثر در این زمینه کدامند پیشنهادات پزشکی در این باره را در ادامه مطلب برایتان آورده ایم
رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران گفت: با افزایش گرما غذاها زودتر فاسد شده و عفونی می شوند در نتیجه با مصرف آنها، ویروس و باکتری وارد بدن شده و فرد را دچار اسهال و استفراغ می‌کند.
،ایرج خسرونیا، در رابطه با شیوع بیماری‌های گوارشی در فصل گرما گفت: به دلیل گرم شدن شدید هوا مواد غذایی ممکن است آلوده شده، میکروب و باکتری در آنها رشد کند، در حالی که در هوای سرد معمولاً مواد غذایی خارج از یخچال دیرتر خراب می‌شوند و غیرمصرفی می‌شوند.
وی ادامه داد: هوای گرم، مواد غذایی را زودتر فاسد می‌کند، به خصوص مواد غذایی سرخ‌شدنی مثل گوشت چرخ‌کرده یا برخی غذاها مثل خامه و ماهی. زمانی که به مدت طولانی در فضا بمانند، عفونی می‌شوند و این ویروس و باکتری وارد بدن شده و فرد را دچار اسهال و استفراغ می‌کند.
خسرونیا گفت: بنابراین برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس‌ها، قبل از خوردن غذا باید دست‌ها به طور کامل شستشو داده شوند، غذاها بیرون از یخچال‌ها نمانند و از مصرف غذاهایی مثل کنسروهای مانده و تاریخ مصرف گذشته خودداری شود.
رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران ادامه داد: به دلیل گرمای هوا، مصرف آب بیشتر می‌شود که اگر از بهداشت آن مطمئن نباشیم یا آلوده باشد، باعث اسهال و استفراغ شده و و این ویروس و میکروب‌ها به سوءهاضمه و بیماری‌های گوارشی منجر می‌شود.
وی افزود: تا زمانی که حال فرد خوب نشده، از خوردن برخی چیزها مثل آب قند، نعناع و شربت باید خودداری شود و در صورت مصرف، از ترکیبات الکترولیز که در داروخانه‌ها موجود است استفاده کنند.
رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران افزود: غذاهای سرخ‌کردنی،‌چرب و سنگین در این مدت مصرف نشود و فرد در هوای خنک استراحت کند، همچنین اگر بیش از 5 بار در طول روز دچار اسهال و استفراغ شد حتماً به پزشک مراجعه کند.

فارس

همچنین ببینید

water-boiling

جوشاندن آب، راهی ساده برای کاهش میکروپلاستیک‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد جوشاندن ساده آب می‌تواند تا ۹۰ درصد میکروپلاستیک‌های موجود در آب شیر را از بین ببرد. میکروپلاستیک‌ها ذرات بسیار ریزی از پلاستیک هستند که خطرات سلامتی آن‌ها در حال بررسی است. جوشاندن آب به مدت ۵ دقیقه، به ویژه در آب‌های سخت با املاح معدنی بالا، می‌تواند میکروپلاستیک‌ها را به رسوب آهکی متصل کند. سپس می‌توان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *