Children-don't-need-to-eat-breakfast

کودکان از صبحانه خوردن غافل نشوند!

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشته فزونی گفت: خانواده‌ها سعی کنند شام زودتر صرف شود و در صورت امکان دانش‌آموز شب‌ها در ساعت معینی بخوابد تا بتواند صبح زودتر از خواب بیدار شود و وقت و اشتهای کافی برای خوردن صبحانه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه کودکان باید سحرخیزی، نرمش صبحگاهی و خوردن صبحانه در محیط گرم خانواده را یاد بگیرند؛ از والدین خواست صبحانه را به عنوان یک وعده غذایی مهم تلقی کرده و سعی کنند هر روز با فرزندان خود صبحانه بخورند تا مشوق خوبی برای کودک و نوجوان باشند.

فزونی، یکی از دلایل نخوردن صبحانه توسط دانش‌آموزان را تکراری و یکنواخت بودن آن برشمرد و تاکید کرد: تنوع در صبحانه، دانش آموز را به خوردن صبحانه تشویق می‌کند.

وی با توصیه به تهیه صبحانه سالم و مقوی برای دانش‌آموزان پیشنهاد کرد: برای تنوع بخشیدن به صبحانه دانش‌آموزان می‌توان از غذاهایی مثل فرنی، شیربرنج، حلیم، عدسی، نان و پنیر و گردو، کنجد، ارده و شیره، نان و تخم مرغ و گوجه فرنگی، نان و کره و عسل، مربای خانگی، پودینگ شیر، عسل و میوه، شیر به همراه خرما و عسل استفاده کرد.

همچنین ببینید

Avocado

مصرف آووکادو خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در زنان کاهش می‌دهد

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد مصرف آووکادو در خانم‌ها ممکن است خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. این مطالعه ارتباط بین مصرف آووکادو و دیابت را در بزرگسالان بررسی کرده است. نتایج نشان می‌دهد زنانی که روزانه ۳۰ تا ۳۸ گرم آووکادو مصرف می‌کنند، در مقایسه با افراد که این کار را انجام نمی‌دهند، احتمال ابتلا به دیابت به طور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *