کاهش چربی بدن با خاموش کردن یک پروتئین

کاهش چربی بدن با خاموش کردن یک پروتئین

مطالعات محققان نشان می دهد غیرفعال کردن یک پروتئین سبب کاهش چربی بدن و بهبود سطح قند خون می شود.
چاقی بر تمام اندام های بدن تاثیر می گذارد و در این میان کبد جزء آسیب پذیرترین ها است. بیماری های مزمن کبدی، دیابت و بیماری های قلبی از جمله مهمترین آسیب های ناشی از اضافه وزن هستند.
محققان دانشگاه سنت لوییس با غیر فعال کردن یک پروتئین، موفق به کاهش چربی بدن و کنترل میزان قند خون در نمونه های حیوانی شده اند. این پروتئین FSP27 نام دارد. نقش چربی بدن ذخیره انرژی برای مواقع ضروری است؛ ولی پروتئین FSP27 از سوخت و ساز چربی جلوگیری کرده و سبب انباشته شدن چربی در سلول ها می شود. رژیم چرب منجر به افزایش پروتئین FSP27 شده و این چربی در کبد ذخیره می شود. محققان با غیر فعال کردن این پروتئین چربی بدن موش های آزمایشگاهی را کاهش داده اند. افزایش میزان حساسیت نسبت به انسولین در موش ها، از دیگر اثرات غیر فعال کردن این پروتئین گزارش شده است.
محققان در تلاشند تا این روش را در انسان مورد بررسی قرار دهند. این آزمایش در صورت موفقیت، راهکار موثری برای مقابله با چاقی و اضافه وزن است.
نتایج این مطالعه در نشریه Lipid Research منتشر شده است.
منبع:ایرنا

همچنین ببینید

آیا سالمندان با بالا رفتن سن زودتر از خواب بیدار می‌شوند؟

یک تصور کلیشه‌ای وجود دارد که می‌گوید نوجوانان تا لنگ ظهر می‌خوابند، اما افراد مسن‌تر صبح زود از خواب بیدار می‌شوند. به نظر می‌رسد در این کلیشه، حقیقتی وجود دارد که در واقع بخشی از روند طبیعی پیر شدن است. متخصصان توصیه می‌کنند که افراد هفت ساعت یا بیشتر در طول شب بخوابند. آنها همچنین می‌گویند ساعت معینی به خواب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *