چه مقدار آب باید در طول روز بنوشید؟

آیا میزان مصرف آب بر سطح انرژی و عملکرد مغز تأثیر دارد؟

بسیاری از افراد ادعا می کنند که اگر در طول روز آب کافی ننوشند، سطح انرژی و عملکرد مغز آنها کم می شود. یک مطالعه در خانمها نشان داد که از دست دادن مایعات 1.36٪ بعد از ورزش باعث اختلال در خلق و خو و تمرکز شده و باعث افزایش سردردها می شود.

مطالعات دیگر نشان می دهد که کم آبی بدن (1-3٪ از وزن بدن) ناشی از ورزش یا گرما می تواند به بسیاری از جنبه های دیگر عملکرد مغز آسیب برساند.

کم آبی بدن می تواند بر عملکرد بدنی تأثیر منفی بگذارد و منجر به کاهش استقامت شود.

آیا نوشیدن مقدار زیادی آب به شما در کاهش وزن کمک می کند؟

ادعاهای زیادی وجود دارد که افزایش مصرف آب با افزایش متابولیسم و ​​کاهش اشتهای شما باعث کاهش وزن بدن می شود. طبق دو مطالعه ، نوشیدن 500 میلی لیتر آب می تواند به طور موقت سوخت و ساز بدن را 24 تا 30٪ تقویت کند.

علاوه بر این ، نوشیدن آب سرد ممکن است مفید باشد زیرا بدن شما برای گرم کردن آب در دمای بدن نیاز به سوزاندن کالری بیشتری دارد.

یک مطالعه نشان داد کسانی که در رژیمهای غذایی که قبل از هر وعده غذایی 500 میلی لیتر آب می نوشند ، در مقایسه با کسانی که این کار را نکردند ، 44٪ وزن بیشتری را طی 12 هفته از دست دادند. به طور کلی ، به نظر می رسد نوشیدن مقادیر کافی آب ، به ویژه قبل از غذا ، ممکن است باعث کاهش وزن قابل توجهی شود، به ویژه هنگامی که با یک رژیم غذایی سالم همراه باشید.

آیا مصرف آب بیشتر به جلوگیری از مشکلات سلامتی کمک می کند؟

چندین مشکل سلامتی با افزایش مصرف آب ممکن است رفع شوند:

یبوست: افزایش مصرف آب می تواند به یبوست یک مشکل بسیار شایع کمک کند.

سرطان: برخی از مطالعات نشان می دهد ، افرادی که آب بیشتری می نوشند ، خطر کمتری برای ابتلا به سرطان مثانه و کولورکتال دارند.

سنگ کلیه: افزایش مصرف آب ممکن است خطر سنگ کلیه را کاهش دهد.

آیا می توان سایر مایعات را جایگزین آب کرد؟

آب ساده تنها نوشیدنی نیست که به تعادل مایعات شما کمک می کند. سایر نوشیدنی ها و غذاها می توانند تأثیر قابل توجهی داشته باشند.

یک عقیده غیر علمی این است که نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه یا چای به شما کمک نمی کنند هیدراتاسیون شوید زیرا کافئین یک مدر است. در واقع ، مطالعات نشان می دهد که اثر دیورتیک این نوشیدنی ها بسیار ضعیف است.

بیشتر غذاها نیز حاوی آب هستند. گوشت ، ماهی ، تخم مرغ و به ویژه میوه و سبزیجات حاوی مقادیر قابل توجهی آب هستند.

سایر نوشیدنی ها می توانند در تعادل مایعات از جمله قهوه و چای نقش داشته باشند.

به تشنگی خود اعتماد کنید :

حفظ تعادل آب برای بقای شما ضروری است. به همین دلیل بدن شما دارای سیستم پیچیده ای برای تنظیم زمان و میزان نوشیدن آب است. هنگامی که مقدار کل آب بدن شما از حد معینی پایین می رود ، تشنگی شروع می شود.

این توسط مکانیسم های شبیه به تنفس کنترل می شود، لازم نیست که در مورد آن فکر کنید. برای اکثر مردم ، احتمالاً نیازی به نگرانی در مورد مصرف آب نیست. اعتماد به غریزه تشنگی کافی است.

در برخی شرایط ممکن است مصرف آب افزایش یابد. مهمترین مورد ممکن است در مواقع افزایش عرق باشد. این شامل ورزش و هوای گرم خصوصاً در آب و هوای خشک است.

اگر زیاد عرق می کنید ، حتما مایعات از دست رفته را با آب دوباره پر کنید. ورزشکارانی که تمرینات بسیار طولانی و شدیدی را انجام می دهند ، ممکن است نیاز به پر کردن دوباره الکترولیت ها به همراه آب داشته باشند.

نیاز شما به آب در هنگام شیردهی و همچنین چندین بیماری مانند استفراغ و اسهال افزایش می یابد. علاوه بر این ، ممکن است افراد مسن نیاز به مراقبت آگاهانه در مورد میزان مصرف آب خود داشته باشند زیرا مکانیسم عطش در پیری می تواند مشکل پیدا کند.

چه مقدار آب بهترین میزان است؟

در پایان روز ، هیچ کس نمی تواند دقیقا به شما بگوید چه مقدار آب نیاز دارید. این به فرد بستگی دارد. آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای شما بهتر است. بدن برخی افراد ممکن است با آب بیشتر بهتر عمل کنند ، در حالی که برای برخی دیگر تنها باعث افزایش تعداد دفعات ادرار می شود.

این دستورالعمل ها باید برای اکثر مردم اعمال شود:

وقتی تشنه شدید ، آب بنوشید.

وقتی دیگر تشنه نیستید ، نوشیدن آب را متوقف کنید.

در هنگام گرما و ورزش زیاد ، حتماً به مقدار کافی بنوشید تا مایعات از دست رفته را جبران کنید.

 

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

Food-and-anger

آیا تغذیه بر خلق و خو ما تاثیر می‌گذارد؟

در سال‌های اخیر، ارتباطِ بین تغذیه و سلامتِ روان به طور فزاینده‌ای مورد توجه دانشمندان و متخصصانِ تغذیه قرار گرفته است. مطالعات نشان داده‌اند که رژیمِ غذایی می‌تواند نقشی مهم در تنظیمِ خلق و خو و کاهش علائ اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب ایفا کند. تاثیر منفی برخی مواد غذایی عبارتند از: 1. غذاهای فرآوری شده و شیرین: مصرفِ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *