1248hair-loss

چند دلیل برای ریزش مو

چند دلیل برای ریزش مو

1248hair-loss

‌یک متخصص پوست و مو چرایی ریزش غیرطبیعی مو را توضیح داد.
‌دکتر حمید رشنو اظهار کرد: ریزش مو علت‌های فراوانی دارد که مهم‌ترین علت آن ارثی است و جنبه ژنتیک دارد.
وی با بیان اینکه عوامل دیگر نظیر عوامل هورمونی، کمبود برخی مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن و استرس ریزش مو را تشدید می‌کند، افزود: محل ریزش مو به دو صورت است یکی اینکه مو از ساقه قطع می‌شود و دیگری از کف سر و از پوست جدا می‌شود که در چنین مواردی ممکن است رشد آن برگشت داشته باشد یا نداشته باشد.
این متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه ریزش مو از محل ساقه باعث شکستگی آن می‌شود، بیان کرد: استفاده از رنگ نیز باعث ایجاد صدمات فیزیکی به مو می‌شود.
وی گفت: همچنین ضربه شدید به مو هنگام شانه کردن یا باز کردن مو با شدت، باعث آسیب دیدن آن می‌شود.
رشنو یادآور شد: استفاده از سشوار و اتوی مو باعث ایجاد موخوره و وز شدن مو می‌شود. همچنین استفاده از رنگ سبب سوختگی در تنه مو می‌شود.
رشنو تصریح کرد: عامل ارثی مو را می‌توان با استفاده از داروهای طولانی‌مدت مثل داروهای موضعی و لوسیون‌ها، ویتامین‌ها و داروهای هورمونی درمان کرد.
این متخصص پوست و مو بیان کرد: ریزش مو از ساقه هنگامی بهبود می‌یابد که عامل تحریک تکرار نشود. به عنوان نمونه از رنگ مو یا دکلره و اکسیدان استفاده نشود و یا استفاده از اتو و سشوار محدود شود.
وی خاطرنشان کرد: بیماری‌های تیروئیدی، سوء تغذیه، کمبود ویتامین‌ها و پروتئین‌ها، وزن کم کردن سریع و رژیم‌های غذایی سخت ریزش مو را تشدید می‌کند.
منبع:ایسنا

همچنین ببینید

Botox

بوتاکس تقلبی جان ۱۹ زن را در معرض خطر قرار داد!

گزارش جدیدی از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که ۱۹ زن در ۹ ایالت آمریکا بعد از تزریق بوتاکس بیمار شدند. برای اطمینان از ایمنی، مراجعه به یک متخصص پوست دارای مجوز و پرسیدن سوال در مورد محصول تزریقی قبل از عمل، بسیار مهم است. مسمومیت با بوتولیسم که می‌تواند ناشی از تزریق اشتباه یا استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *