1516

چطور جلوی استرس را بگیریم؟

1516

افراد مضطرب و پر استرس تمایل به انجام تنفس های بریده بریده و از قسمت های بالایی قفسه ی سینه دارند. در حالی که تنفس آهسته و عمیق که از قسمت انتهایی قفسه ی سینه باشد، در کنترل استرس بسیار موثر و مفید خواهد بود. در اینجا روش هایی برای کنترل استرس بیان می کنیم.

امتحان کنید. ده دقیقه در روز را فقط به استراحت اختصاص دهید و به هیچ وجه کاری نکنید. این کار سخت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. چطور است از همین امروز شروع کنید! به عنوان مثال بنشینید و سعی کنید در برابر وسوسه های موجود برای انجام کارهای مختلف مقاومت کنید.

زنگ هشدار ساعت و یا تلفن همراه تان را برای مدت 10 دقیقه تنظیم کنید تا مجبور نباشید مدام به ساعت نگاه کنید. واقعا سعی کنید در این دقایق کاری انجام ندهید، حتی به این هم فکر نکنید که کارهایتان را چگونه باید انجام دهید. نتیجه ی این کار، آرامش ذهنی ای است که می تواند در سرتاسر روز همراه تان باشد.

نگاه نکردن به ساعت

ما معمولا از داشتن زمان کم برای انجام کارهایمان گلایه داریم و دائما این مشکل را به خودمان یادآوری می کنیم. به همین دلیل هم خود را تحت فشار قرار می دهیم تا هر چه زودتر کارها را به انجام برسانیم. سعی کنید تعداد ساعت های موجود در محل کار و یا منزل خود را کمتر کنید.

انجام کارهای قدیمی

به کارهایی دست بزنید که شما را به گذشته ها می برند. به گلدان ها برسید و دائما در فکر رشد سریع شان نباشید. برخی از دوخت و دوزها را با دست انجام دهید و یا به نوشتن ( نامه نگاری، دست نوشته و …) بپردازید. اینقدر فست فود نخورید، در عوض زمانی را به پخت و پز غذاهای خانگی برای خانواده اختصاص دهید.

تنفس عمیق

تمرکز و انجام ورزش هایی که به کنترل تنفس کمک می کنند می تواند سبب کاهش استرس شود.

افراد مضطرب، تنفس های بریده بریده و از قسمت های بالایی قفسه ی سینه دارند. تنفس آهسته و عمیق که به جای بخش های بالایی قفسه ی سینه، از قسمت انتهایی آن باشد، در کاهش استرس بسیار موثر خواهد بود.

نوشیدن چای

برای تجدید قوا، هیچ چیز بهتر از نوشیدن یک فنجان چای گرم نیست. طعمی بسیار دلنشین که می تواند بسیار خاطره انگیز هم باشد. حتی المقدور سعی کنید چایتان را بدون افزودنی میل کنید، زیرا برگ های چای طبیعی به اندازه ی کافی سرشار از عطر و طعم دلنشین و آرامش بخش هستند.

آرام تر صحبت کردن

این پیشنهاد به آن معنا نیست که ریتم و نوع صحبت کردن تان را تغییر دهید. بلکه بیشتر منظور این است که اگر عادت کنید قبل از صحبت کردن فکر کنید، در نهایت این خصیصه سبب بهبود خلق و خو و رفتارتان خواهد شد.

رویا پردازی

به ذهن خود اجازه دهید تا آزادانه بگردد. چشم هایتان را ببندید، نفس عمیق بکشید و خود را در جایی که دوست دارید احساس کنید. در خیال تان به صدا یا امواج دریا گوش دهید. هنگامی که شما یک رابطه و اتصال معنادار با تصورات تان برقرار می کنید، بدن و ذهن شما به آرامش می رسند، حتی اگر این تصورات زودگذر باشند.

صرف نظر از کمال گرایی

تنش و استرس افراد، زمانی که هر چیزی را در اوج و کمال آن می خواهند ممکن است هرگز پایان نپذیرد. به همین دلیل بسیار مهم است که به انجام کارها به بهترین نحو برای خودتان راضی باشید. برای آماده کردن یک میهمانی و یا انجام وظایف شغلی، سعی کنید خوب باشید، ولی بابت کامل بودن خود را دچار دردسر نکنید.

برنامه داشتن

برنامه ریزی برای آینده، گمراه تان نخواهد کرد. سعی کنید خود را عادت دهید تا لیستی برای انجام کارهای تان داشته باشید، لیست خرید و یا حتی لیستی برای آرزوها. از تقسیم کردن آرزوهای بزرگ تان به قسمت های کوچک تر اجتناب کنید و هرگز از کمک خواستن از دیگران واهمه نداشته باشید.
منبع:بیتوته

همچنین ببینید

ADHD-treatment-and-death-reduction

کاهش خطر مرگ و میر در افراد مبتلا به ADHD تحت درمان!

مطالعه‌ای جدید در سوئد نشان داد افرادی که از داروهای اختلال کم توجهی-بیش فعالی (ADHD) استفاده می‌کنند، در کل میزان مرگ و میر پایین‌تری دارند. این مطالعه با پیگیری نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر مبتلا به ADHD به مدت ۱۱ سال انجام شده است. این یافته‌ها اهمیت تشخیص و درمان زودهنگام ADHD را برجسته می‌کند. افراد مبتلا به ADHD که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *