چرا همیشه بیمار هستم؟

چه چیزی شما را بیمار می کند؟

برای بعضی از افراد، بیمار بودن روشی برای زندگی است و روزهای خوب بودن بین آنها بسیار اندک است. خلاص شدن از شر آبریزش، عطسه و سردرد ممکن است به عنوان یک رویا به نظر برسد ، اما ممکن است. با این حال ، ابتدا باید بدانید که چه چیزی شما را بیمار می کند:

تو چیزی هستی که می خوری:

“مصرف یک سیب در هر روز شما را از نیاز به دکتر دور نگه می دارد” یک جمله ساده است که حقیقت دارد. اگر رژیم غذایی مناسب و متعادل نداشته باشید، بدن نمی تواند به بهترین وجه عملکرد خود را انجام دهد. رژیم غذایی ضعیف همچنین خطر ابتلا به بیماریهای مختلف را افزایش می دهد.

تغذیه خوب ، دریافت مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. گروه های سنی مختلف نیازهای غذایی متفاوتی دارند ، اما همین قوانین کلی برای همه افراد در هر سنی اعمال می شود:

– روزانه انواع میوه و سبزیجات میل کنید.

– پروتئین های بدون چربی را به جای پروتئین های چرب انتخاب کنید.

– مصرف روزانه چربی ها ، سدیم و قندها را محدود کنید.

– غلات کامل بخورید.

ویتامین دی:

اگر غالباً بیمار می شوید ، ممکن است برای تقویت بدن مصرف ویتامین D مفید باشد. یک مطالعه جدید نشان داد که مکمل های ویتامین D از ابتلا به عفونت حاد دستگاه تنفسی جلوگیری کند. کمبود ویتامین D نیز به یک سیستم ایمنی ضعیف مرتبط است. مصرف ویتامین D را با غذاهایی مانند ماهی چرب ، زرده تخم مرغ و قارچ بیشتر کنید. قرار گرفتن در زیر نور خورشید به مدت 10 تا 15 دقیقه هر روز روش دیگری برای بهره‌برداری از مزایای ویتامین دی است. طبق گفته دفتر مکمل های غذایی اکثر بزرگسالان باید حداقل 15 میکروگرم در روز ویتامین D مصرف کنند و برای بیشتر بزرگسالان بی خطر است که روزانه 100 میکروگرم مصرف کنند.

کم آبی :

هر بافت و اندامی در بدن به آب نیاز دارد. برای جلوگیری از بیماری آب به انتقال مواد مغذی و مواد معدنی به سلولها کمک می کند و دهان ، بینی و گلو را مرطوب نگه می دارد . حتی اگر بدن از 60 درصد آب تشکیل شده باشد ، شما مایعات را از طریق ادرار کردن ، حرکت روده ، تعریق و حتی تنفس از دست می دهید. کمبود آب هنگامی اتفاق می افتد که مایعات از دست رفته را به طور مناسب جایگزین نکنید.

تشخیص کمبود خفیف آب بدن ​​گاهی اوقات دشوار است ، اما می تواند شما را بیمار کند. علائم کمبود خفیف آب بدن شامل دردهای کلی ، خستگی ، سردرد و یبوست است.

کمبود آب حاد و مزمن هر دو می تواند خطرناک باشد ،حتی باعث مرگ شود.

علائم شامل:
  • تشنگی شدید
  • چشمهای گود رفته
  • فشار خون پایین یا افت فشار خون
  • ضربان قلب سریع
  • سردرگمی یا بی حالی

درمان ساده است:

در تمام طول روز به خصوص در شرایط گرم یا مرطوب آب بنوشید. خوردن غذاهایی با آب زیاد مانند میوه و سبزیجات نیز بدن شما را در طول روز هیدراته نگه می دارد. تا وقتی که مرتباً ادرار می کنید و احساس تشنگی نمی کنید ، به احتمال زیاد به اندازه کافی آب نوشیده اید. سنجش دیگر هیدراتاسیون کافی این است که رنگ ادرار شما باید به رنگ زرد کمرنگ (یا تقریباً واضح باشد).

کمبود خواب :

افرادی که هر شب به اندازه کافی نمیخوابند ، بیشتر بیمار می شوند. سیستم ایمنی بدن شما هنگام خواب سیتوکین ها را آزاد می کند. سیتوکین ها پیام دهنده های پروتئین هستند که با التهاب و بیماری مبارزه می کنند. بدن شما در هنگام بیماری یا استرس به بیشتر این پروتئین ها احتیاج دارد. اگر بدن محروم باشد ، بدن شما به اندازه کافی پروتئین محافظ نمی تواند تولید کند . این توانایی طبیعی بدن شما در مبارزه با عفونت ها و ویروس ها را کاهش می دهد.

محرومیت از خواب طولانی مدت خطرهای زیر را افزایش می دهد:

چاقی

بیماری قلبی

مشکلات قلبی عروقی

دیابت

بیشتر بزرگسالان هر روز بین 7 تا 8 ساعت خواب نیاز دارند. طبق گفته کلینیک مایو ، نوجوانان و کودکان به اندازه 10 ساعت خواب روزانه نیاز دارند .

دست های کثیف :

دستان شما در طول روز با بسیاری از میکروب ها در تماس است. وقتی دستان خود را به طور مرتب شستشو نمی دهید و سپس صورت ، لب و یا غذای خود را لمس می کنید ، می توانید بیماری ها را گسترش دهید. حتی می توانید خود را دوباره بیمار کنید.

شستن دست ها با آب و صابون ضد باکتریایی به مدت 20 ثانیه به شما کمک می کند سالم باشید و از بیماری جلوگیری کنید.

هنگامی که آب و صابون تمیز در دسترس نیست ، از ضد عفونی کننده های دستی با الکل استفاده کنید که حداقل 60 درصد الکل داشته باشند.

در هنگام بیماری ، میزها ، دستگیره درب و وسایل الکترونیکی مانند تلفن ، تبلت یا رایانه خود را با دستمال مرطوب ضد عفونی کنید. برای جلوگیری از شیوع بیماری ،مراکز کنترل و پیشگیری بیماری توصیه می کند که دست خود را در این مواقع بشویید:

• قبل و بعد از تهیه غذا
  • قبل از غذا خوردن
  • قبل و بعد از مراقبت از شخصی که بیمار است
  • قبل و بعد از درمان زخم
  • بعد از استفاده از توالت
  • بعد از تعویض پوشک کودک
  • بعد از سرفه ، عطسه یا دمیدن بینی خود
  • بعد از تماس با حیوانات خانگی یا دست زدن به مواد زائد یا مواد غذایی
  • بعد از دست زدن به زباله

سلامت بد دهان :

دندان شما پنجره ای برای سلامتی شما است و دهان شما یک پناهگاه امن برای باکتری های خوب و بد است. وقتی بیمار نیستید ، دفاع طبیعی بدن به حفظ سلامت دهان و دندان شما کمک می کند .

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه همچنین باکتری های خطرناک را کنترل می کند. اما هنگامی که باکتری های مضر از کنترل خارج می شوند ، می تواند شما را بیمار کند و باعث ایجاد التهاب و مشکلات در جای دیگر بدن شما شود.

منبع:بیتوته

water-boiling

جوشاندن آب، راهی ساده برای کاهش میکروپلاستیک‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد جوشاندن ساده آب می‌تواند تا ۹۰ درصد میکروپلاستیک‌های موجود در آب شیر را از بین ببرد. میکروپلاستیک‌ها ذرات بسیار ریزی از پلاستیک هستند که خطرات سلامتی آن‌ها در حال بررسی است. جوشاندن آب به مدت ۵ دقیقه، به ویژه در آب‌های سخت با املاح معدنی بالا، می‌تواند میکروپلاستیک‌ها را به رسوب آهکی متصل کند. سپس می‌توان …