چرا بعضی ها نمیتوانند عاشق شده و کسی را دوست بدارند؟!

عاشق شدن و عشق ورزیدن برای همه شیرین است اما برخی از افراد در تجربه این حس زیبا دچار مشکل هستند.

خیلی از افراد بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند و با کسب تجربیات بیشتر به این نتیجه می‌رسند که عشق ورزی‌شان کمتر و کمتر می‌شود، بدون آن‌که دلیلش را بدانند.

دلایل عاشق نشدن

ایده آلیست هستید

هر کسی نظر خودش را درباره یک رابطه درست و کامل دارد: یک نفر ممکن است با تماشای یک فیلم رومانتیک انگیزه بگیرد و یک نفر دیگر هم ممکن است با خواندن یک کتاب، انگیزه ی عشق و عاشقی پیدا کند. اما رویایی که بیشتر افراد دارند این است: داستانهای عاشقانه را به واقعیت تبدیل کنند. متاسفانه خیالات و رویاها گاهی توسط واقعیت درهم کوبیده می شوند.

رضایت‌مندی فوری

ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که به ما یاد داده انتظار رضایت و پاداش فوری را داشته باشیم، احساس می‌کنیم دنیا به ما چیزی را که همین الان و همین جا می‌خواهیم بدهکار است. اما عاشق شدن به زمان و صبر نیاز دارد.چیزی که راحت به دست بیاید معمولا کیفیت پایینی دارد.

برای خودتان ارزش قائل نیستید

احترام گذاشتن به خودتان و دیگران اساس هر رابطه ای است که شامل رابطه ی عاشقانه نیز می شود. آیا شما واقعا می توانید عاشق کسی باشید که برای خودش احترام و ارزش قائل نیست؟ چنین رابطه ای بیشتر بر اساس احساس گناه بوده و به نفع هیچکدام از دو طرف نیست. شما باید حامی درون خود را پیدا کنید تا کمک تان کند وقتی افسرده و اندوهگین هستید از این حالت رها شوید.

در دسترس نبودن احساسات و عواطف

شما ترجیح می‌دهید احساسات درونی‌تان را با دیگران به اشتراک نگذارید، شاید از این می‌ترسید که خودتان را در موقعیتی آسیب‌پذیر قرار دهید بنابراین احساسات‌تان را مخفی می‌کنید تا مطمئن‌تر و موفق‌تر ظاهر شوید.

حریم شخصی دیگران را نادیده می گیرید

بعضی ها عقیده دارند با تکنیک های فریب کارانه می توانند به حل مشکلی در رابطه کمک کنند. اما هیچکس دوست ندارد فریب بخورد یا حتی بدتر، هیچکدام از ما دوست نداریم کسی سعی در تغییر دادن ما داشته باشد. در هر رابطه ای باید حد و حدودهایی وجود داشته باشد. حد و حدود ما جایی به پایان می رسد که حد و حدود دیگران شروع می شود.

غرور و خودخواهی

هیچ اشکالی ندارد که مراقب نیازها و وجود خودتان باشید. اما بخشی از آمادگی برای داشتن یک رابطه این است که پذیرای مراقبت و توجه نسبت به نیازها و خواسته‌های شخص دیگری نیز باشید، این یک تعادل شادی بخش است.

نمی توانید ببخشید

همه اشتباه می کنند و شما هم اشتباه می کنید. اما گاهی وقتی مرتکب خطایی می شوید دیگر نمی توانید اعتماد از دست رفته را برگردانید، حتی اگر کاملا مطمئن باشید که این اشتباه دیگر تکرار نخواهد شد. ما اغلب در قضاوت دیگران سخت گیری می کنیم اما در قضاوت و ارزیابی خودمان سهل گیریم. سعی نکنید خودتان را مجبور کنید چیزی را که با آن مخالفید بپذیرید، اما همزمان خوب است که دست از قضاوت نیز بردارید.

کامل و بی عیب بودن

روی کره زمین، چیزی کامل نیست.حتی طبیعت هم عواملی خود تخریب‌گر در درون خود دارد. انتظار نداشته باشید آدم‌ها کامل باشند یا خودتان هم بی‌عیب باشید. انسان‌ها اشتباه می‌کنند و اغلب به‌خاطر اشتباهاتی که می‌کنند قوی‌تر می‌شوند.

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

Complications-of-anal-intercourse

۵ دلیل برای اینکه نباید رابطه مقعدی داشته باشید!

گاهی اوقات زوجین برای پر رنگ تر کردن و تنوع دادن به رابطه‌شان ممکن است رابطه مقعدی را به جای رابطه واژینال در نظر بگیرند. البته طی تحقیقات انجام شده در این زمینه محققان دریافتند رابطه مقعدی برای سلامت فرد مضر است و می‌تواند آسیب های شدیدی را چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی به همراه داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *