پف زیر چشم چیست و چگونه از شرش خلاص شویم؟

پف زیر چشم نشانه چیست؟

در اکثر اشخاص پف چشم تنها گاهی وقت ها به وجود می آید و به غیر یکی دو مورد، بقیه موارد پف چشم با هر علتی که بوجود آمده باشد، قابل درمان است.

– کمبود مایعات

– استفاده زیاد نمک

– کمبود خواب

– تماس با نور افتاب

– استرس و نگرانی زیاد

– حساسیت ها و آلرژی هایی که با ریزش اشک چشم و عطسه کردن همراه است.

– تغییرات هورمونی بدن در زمان حاملگی و زمان قاعدگی

– گریه های طولانی مدت

– بالا رفتن سن( این شرایط از پف چشم را معمولاً نمی توان رفع کرد)

درمان پف زیر چشم برای چه کسانی لازم است؟

– چنانچه همیشه، حتی بعد از خواب کافی خسته بنظر می رسید.

– چشم هایتان تمام روز متورم است و پف زیر چشم هایتان هیچوقت از بین نمی رود.

– پوست اضافی دور چشم هایتان وجود دارد.

– آرایش شدن برایتان دشوارتر شده است.

– خانواده و دوستانتان دائم از شما سؤال می کنید که چرا خسته اید یا خوب نخوابیده اید.

درمان پف زیر چشم

در پزشکی برای درمان قطعی و از بین بردن پف زیر چشم شیوه های مختلفی از جمله لیزر پف زیر چشم، جراحی پلک یا بلفاروپلاستی، بوتاکس پف زیر چشم و درمان پف زیر چشم با کربوکسی تراپی استفاده می شود.

درمان های خانگی پف زیر چشم

کمپرس سرد

کمپرس سرد یکی از موثرترین و ارزان ترین شیوه ها برای درمان پف پلک است. سرما سبب منقبض شدن رگ های خونی و کاهش آن می شود. درمانهای ديگر مثل ماساژ، گذاشتن چای کیسه ای مرطوب و سرد روی چشم، گذاشتن برش های خیار سرد روی چشم، سیب زمینی رنده شده خام، ماسک سفیده تخم مرغ، قهوه اسیب شده، قاشق سرد، نخودفرنگی منجمد و کمپرس شیر منجمد هم به رفع پف پلک بالا و پائین کمک می کند.

ماسک خیار

خیار دارای خواص ضد التهابی و خواص خنک کنندگی بوده و یکی از بهترین درمانهای طبیعی برای پف زیر چشم، سیاهی دور چشم و درمان چین و چروک دور چشم شمرده می شود.

برای برخورداری از خواص خیار، آنها را به صورت حلقه حلقه ببرید و در 10 دقیقه در یخچال قرار دهید، اکنون دراز بکشید و حلقه های خیار را بر روی چشم ها قرار دهید، بگذارید 10 دقیقه بماند.

سیب زمینی برای پف زیر چشم

نشاسته موجود در سیب زمینی دارای خواص ضد التهابی بوده و یک شیوه درمانی طبیعی برای پف زیر چشم و سیاهی دور چشم شمرده می شود.

یک سیب زمینی را با پوست بشویید و خوب خشک کنید، آنرا به دو تکه ببرید و در پارچه های تمیزی قرار داده و بر روی چشم ها بگذارید، اجازه دهید چند دقیقه بماند و آنگاه بردارید.

این شیوه را چند مرتبه در روز انجام دهید تا سریعتر نتیجه بگیرید.

برنامه خواب منظم داشته باشید

از آنجایی که کم خوابی یکی از دلایل پف کردن پلک است، منطقی است که توصیه کنیم سعی کنید هر شب حداقل هفت ساعت بخوابید. خواب کافی مهم است، ولی خوب خوابیدن هم به همین اندازه اهمیت دارد. هفت ساعت خواب ناارام سبب نمی شود که صبح با چشم هایی شاداب با دنیا روبرو شوید.

سفیده تخم مرغ برای از بین بردن پف چشم

چند عدد سفید تخم مرغ را هم زده و با استفاده از برس مخصوص دور چشم هایتان بزنید. این کار سبب می شود ناحیه دور چشم هایتان کشیده تر شده و کم تر پف کرده بنظر برسد. بگذارید سفیده تخم مرغ 20 دقیقه روی پوستتان بماند و بعد صورتتان را با آب خنک بشویید.

مصرف نمک را کم کنید

مصرف نمک معمولاً برای ما یادآور فشار خون بالاست ولی بهتر است که بدانید، سدیم سبب تجمع مایع و درنهایت تورم دور چشم می شود. چنانچه میخواهید که نمک مصرف کنید بهتر است که از نمک های دریایی تصفیه شده، آن هم به اندازه بسیار کم استفاده کنید. از غذا هایی که نمک در آن ها زیاد است مثل پیتزا و بعضی از سوپ ها، پرهیز کنید. سبزیجات تازه، مخصوصا کرفس میتواند اشتهایتان به نمک را کاهش دهد.

مواظب نورخورشید باشید

زیاد ماندن در زیر نور افتاب، علاوه بر خشک کردن پوست، به چروک شدن و افتادگی آن منجر می شود. یک کرم ضد افتاب خوب، یک جفت عینک آفتابی مقاوم در برابر اشعه UV و یک کلاه میتوانند معجزه کنند و از پوست تان در مقابل نورخورشید مراقبت نمایند و از تیره شدن پوست دور چشمان تان جلوگیری کنند.

 

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

Fatigue-and-vitamin-deficiency

کمبود ویتامینی که منجر به خستگی مداوم شما می‌شود

کمبود ویتامین B۱۲ یک مشکل شایع جسمی است که می‌تواند عواقب جدی داشته باشد اما پزشکان اغلب آن را نادیده می‌گیرند. ویتامین B۱۲ در رژیم غذایی کمیاب است و تنها در خوراکی‌هایی که از منابع حیوانی تهیه می شوند، یافت می شود. بدن انسان روزانه تنها به ۲.۴ میکروگرم از این ویتامین نیاز دارد که مقدار بسیار بسیار کمی است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *