پد محافظ زخم هوشمند؛ معجزه‌ای در درمان انواع زخم

محققان هنگ کنگی موفق به ساخت یک پد هوشمند محافظ زخم شده‌اند که برای درمان انواع زخم ناشی از سوختگی و جراحی کاربرد دارد. این پد جدید علاوه بر دوام و کاربرد آسان، در تمام نواحی بدن قابل استفاده است.
این پد هوشمند که توسط محققان دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ طراحی شده است، تمام مزیت‌های پدهای فشاری سنتی و ورق‌های ژل سیلیکونی را دربردارد و برای انواع جراحت های ناشی از سوختگی، جراحی و تروما کاربرد دارد.
این پد هوشمند درمقابل تعریق دوام بالایی دارد و خاصیت ارتجاعی خود را از دست نمی‌دهد؛ از طرفی بر اساس گزارش بیماران، استفاده از آن بسیار ساده است و نسبت به نمونه‌های قبلی، بسیار با دوام است.
برخی از جراحات از قبیل سوختگی و جراحی، منجر به زخم باز می‌شوند. زخم باز در صورت عدم درمان، منجر به عفونت می‌شود و بسیار خطرناک است، از طرفی زیبایی پوست در محل ترمیم از اهمیت بالایی برخوردار است. فشار درمانی یکی از راهکارهای متداول و خیر تهاجمی برای درمان زخم و جلوگیری از تغییر شکل پوست است. معمولا پدهای فشاری با استفاده از فوم پلی اتیلن تولید می‌شوند و اغلب با دوام نیستند. محصول دیگری که در بازار وجود دارد، ژل سیلیکون تجاری است که این ژل نیز محیط زخم را مرطوب نگه می‌دارد و از این جهت خیلی کاربردی نیست. پد محافظ هوشمند زخم، مزیت‌های تمام این محصولات را به همراه دارد و در عین حال از دوام بالایی برخوردار است و محیط زخم را مرطوب نمی‌کند. این پد هوشمند در اندازه های مختلف و با ضخامت‌های متفاوت طراحی شده و برای تمام نقاط بدن قابل استفاده است.
این طرح نوآورانه موفق به کسب مدال طلا و جایزه بزرگ 45 امین نمایشگاه بین المللی اختراعات ژنو در سال 2017 میلادی شده است.

منبع:ايرنا

تولید واکسن آلرژی به بادام زمینی

واکسن آلرژی به بادام زمینی واکسن آلرژی به بادام زمینی تولیدشده توسط محققان دانشگاه ساوت استرالیا در آزمایشات لابراتواری برای نمونه های خونی انسان و موش ها موثر بوده است. این واکسن با بازنویسی واکنش بدن به مواد آلرژی زا بادام زمینی موجب حذف واکنش های غیرآلرژیک می شود. واکنش های آلرژیک به مواد آلرژی زا بادام زمینی شامل حالت …