پارازیت‌ها و مرگ‌ومیرهایی که علنی شد

پارازیت‌ها و مرگ‌ومیرهایی که علنی شد

مطالعات اخیر تاثیر امواج و پارازیت ها در ابتلا به سرطان را به اثبات رساند.
«خبرجنوب» نوشت: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه رونمایی از سامانه و بانک اطلاعاتی جامع سرطان در شیراز گفت: از آن جا که در ابتدا اطلاعات کاملی از سرطان زایی پارازیت ها نداشتیم، اظهار نظر نمی کردیم اما مطالعات اولیه اخیر نشانگر آن است که این امواج و پارازیت ها عوارض دارند و در ابتلا به سرطان موثرند.
رضا ملک زاده افزود: علاوه بر این که امواج و پارازیت ها ممکن است باعث ایجاد سرطان شوند، می توانند عوارض دیگری هم برای سلامتی داشته باشد.
وی افزود: در کنار پارازیت ها و امواج، گرد و غبارها و ریزگردهایی که از کشور عراق می آید، نیز از عواملی هستند که در ابتلا به سرطان نقش دارند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که 40 درصد از سرطان ها قابل پیشگیری است افزود: سیگار، مواد مخدر، مصرف الکل ، چاقی و پر خوری از عوامل اصلی ابتلا به سرطان است.
ملک زاده گفت: سالانه 85 هزار نفر در کشور به انواع سرطان ها مبتلا می شوند.
منبع:سلامت نیوز

همچنین ببینید

water-boiling

جوشاندن آب، راهی ساده برای کاهش میکروپلاستیک‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد جوشاندن ساده آب می‌تواند تا ۹۰ درصد میکروپلاستیک‌های موجود در آب شیر را از بین ببرد. میکروپلاستیک‌ها ذرات بسیار ریزی از پلاستیک هستند که خطرات سلامتی آن‌ها در حال بررسی است. جوشاندن آب به مدت ۵ دقیقه، به ویژه در آب‌های سخت با املاح معدنی بالا، می‌تواند میکروپلاستیک‌ها را به رسوب آهکی متصل کند. سپس می‌توان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *