ویتامین D شانس زنده ماندن زنان مبتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد

ویتامین D شانس زنده ماندن زنان مبتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که سطوح بالای ویتامین D شانس زنده ماندن زنان مبتلا به سرطان سینه را حدود یک سوم افزایش می دهد.
این مطالعه نشان می دهد زنانی که سطوح بالایی ویتامین D در خون خود دارند، حدود یک سوم بیشتر احتمال دارد که از سرطان سینه جان سالم به در ببرند.
کارشناسان معتقدند که ویتامین D با ممانعت از تولید مجدد سلول های سرطانی بطور موثری آنها را می کشد.
مشخص شده است ویتامین D که از نور خورشید ناشی می شود به استحکام استخوان ها کمک می کند و کمبود ویتامین آن، یک عامل خطرساز برای ابتلا به سرطان های مختلف است.
ویتامین D همچنین در روغن های ماهی چرب، شیرهای غنی شده، حبوبات و مکمل ها یافت می شود اما اعتقاد بر این است که از هر 5 بزرگسال یک نفر کمبود ویتامین D دارد.
تحقیق قبلی نشان داده است، سطوح کم ویتامین D در زنانی که در دوران قبل از یائسگی قراردارند با تومورهای پیشرفته سرطان ارتباط دارند.
همچنین این مطالعه کمبود ویتامین D را با ابتلا به تومور سه گانه منفی ارتباط داده است؛ تومور سه گانه منفی یک نوع نادر اما تهاجمی سرطان سینه است که از هر پنج مورد سرطان سینه در یک مورد دیده می شود.
منبع:ایرنا

همچنین ببینید

Pregnancy-and-death-statistics

آیا آمار مرگ و میر مادران در آمریکا اغراق آمیز است؟

یک پژوهش جدید نتایج منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) در مورد افزایش نرخ مرگ و میر مادران را زیر سوال برده است. این پژوهش نشان می دهد که مرگ و میر مادران در آمریکا احتمالا ثابت بوده و با سایر کشورهای توسعه یافته برابری می کند. بر اساس ادعای نویسندگان این پژوهش، “علامت بارداری” که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *