نکات جالبی که کمک می‌کند تا “هدف زندگی” خود را دریابید!

هدف از زندگی چیست؟

 

در غیر این صورت بیهوده و بی ارزش به نظر می آید. هدف نقطه ایست که هر کسی قصد رسیدن به آن را دارند و برای رسیدن به آن با آگاهی قدم بر می دارند. بسیاری از کسانی که هدف خود را از زندگی مشخص نمی کنند؛ دچار ناامیدی و رخوت می شوند. هدف هر فردی از زندگی متفاوت است.

بعضی ها اصلا هدفی در زندگی شان ندارند و معنای واقعی زندگی را نمی دانند. هر چند برای رسیدن به امکاناتی مثل خرید اتومبیل، خانه یا به دست آوردن یک شغل تلاش می کنند و به آن هم می رسند باز هم احساس پوچی می کنند. دلیل آن هم این است که معنای واقعی زندگی خودشان را پیدا نکرده اند.

ندانستن هدف

 

معمولا همه افراد در زندگی خود راهی را طی میکنند بی آنکه هدفی برای آن در نظر گرفته باشند. دلایلی وجود دارد که افراد برای زندگی خود هدفگذاری نمی کنند. خیلی از افراد اصلا با هدفگذاری آشنایی ندارند و اصلا نمیدانند که هدف چیست؟ معمولا این افراد در خانواده هایی بزرگ شده اند که یا سرپرست خانواده کارمند بوده و به صورت روتین زندگی خود را دنبال کرده و به دنبال تحول زندگی خود نیستند بنابراین با مفهوم هدف گذاری زیاد آشنایی ندارند.

راه اشتباه

 

خیلی از افراد راه رو بلد نیستند و همچنین به درستی آموزش ندیده اند و خیلی از این افراد با نحوه صحیح هدفگذاری آشنایی نداشته و در بسیاری از مواد وقتی از این افراد میپرسی هدف چیه اصلا نمیتونن جواب درستی بهت بدن و معمولا هدف رو با مقصد و یا ارزش اشتباه میگیرن. همین افراد وقتی برای کاری هدفگذاری میکنند شکست خورده و به بسیاری از اهداف خود دست پیدا نمیکنند. و دلیلشم همین آموزش هایی اشتباهیه که این افراد دیدند.

مزایای داشتن هدف در زندگی:

1- تمرکز بهتر

 

امروزه زندگی انسان ها با 100 سال پیش قابل قیاس نیست، وجود هزاران هزار وسیله ی که برای راحتی انسان ها اختراع و تولید شده است، وجود اینترنت، شبکه های اجتماعی، تلفن های همراه، هزاران اپلیکیشن و وسایلی که برای تفریح و سرگرمی انسان ها ساخته شده است، نامحدود تبلیغاتی که برای خرید کالاها و داشتن زندگی بهتر از تلویزیون، ماهواره، رادیو، بیلبوردهای شهری و … توجه ما را به خود جلب می کند، همه و همه باعث شده است ما به نوعی مسخ شویم.

اکثر ما در یک گیجی مبهم و حاصل از این همه اطلاعات و فن آوری گرفتار شده ایم، دوست داریم همه این موارد را تجربه کنیم، همه این وسایل را داشته باشیم و البته هر روز هم به تعداد آنها افزوده می شود، اما باید بدانیم امکان اینکه به همه این خواسته ها برسیم وجود ندارد زیرا ما انسان ها در داشتن خواسته، سیری ناپذیر هستیم و هیچ وقت نمی توانیم به پای آن برسیم.

بنابراین یا باید در حسرت داشتن آنها زندگی مان را سپری کنیم یا اینکه تصمیم بگیریم بیشتر این خواسته ها را فدای خواسته های بهتر و مهمتر کنیم، در این حالت شاید به همه خواسته های خود که نامحدود و همیشه در حال افزایش است نرسیم ولی مطمئنا می توانیم به مهمترین آنها برسیم و برای این کار باید قدرت تمرکز بالایی داشته باشید و داشتن هدف به شما قدرت تمرکز می دهد.

2- پیشرفت بیشتر

 

همانطور که اشاره شد، شرایط امروزه خیلی فرق کرده است و خواسته های ما بیشتر شده است و از طرفی همین خواسته ها و هزاران عوامل حواس پرتی دیگر باعث شده است که ما قدرت تصمیم گیری مان را تا حدود خیلی زیادی از دست بدهیم، اینکه اگر نتوانیم تصمیم بگیریم چه خواسته هایی را انتخاب کنیم و کدام ها را فدا کنیم باعث می شود هیچ وقت دست به عمل نزنیم و نتوانیم به خواسته خود برسیم.

اما وقتی هدف خودمان را قطعی انتخاب می کنیم و برای رسیدن به آن متعهد می شویم، آن وقت است که برای رسیدن به آن هدف برنامه ریزی کرده و دست به عمل می زنیم و در نهایت شروع به پیشرفت کردن می کنیم پس داشتن هدف در زندگی می تواند به شدت روی پیشرفت ما تاثیر بگذارد.

3- کارایی و حس بهتر

 

وقتی بدانید چه می خواهید و چه کارهایی را باید انجام دهید، این کار باعث می شود فقط روی کارهایی که برای رسیدن به آن هدف نیاز است متمرکز شود، بنابر این کارایی شما به شدت افزایش می یابد، وقتی هم که کارایی تان بالا باشد شروع به پیشرفت می کنید، پیشرفت کردن باعث می شود شاد شوید و روحیه تان هم بالا برود، البته ممکن است یک نفر خوش گذرانی کند و او هم شاد باشد ولی مطمئن باشید شادی که از رسیدن به یک هدف سخت و مهم به دست می آید با خیلی چیزها قابل قیاس نیست.

 

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

Alzheimer-and-exercise

تاثیر شگفت انگیز ورزش بر مغز | کاهش خطر آلزایمر و بهبود حافظه

ورزش آلزایمر را درمان نمی کند اما تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم می تواند به کند شدن پیشرفت بیماری و در نتیجه داشتن زندگی با کیفیت بهتر کمک کند. علاوه بر تاخیر در پیشرفت، برخی مطالعات حاکی از آن است که ورزش حتی ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را نیز کاهش دهد. ورزش های هوازی مانند پیاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *