نکاتی برای مواجهه با ترس

«از شکست نهراسید و از انجام دادن کارهای جدید امتناع نکنید. ناراحت کننده ترین و بدترین مرور زندگی شامل سه توصیف است: می توانستم داشته باشم، ممکن بود داشته باشم و باید داشته باشم».

اغلب ما ترس، نگرانی، شک و تردید را به زندگی خود راه می دهیم. ما به آنها اجازه می دهیم تا شادی، خواب و رویاهای ارزشمند مان را مختل کنند.

اگر می خواهید زندگی شادی داشته باشید و رویاهای خود را تحقق بخشید، باید آرزو کنید که با یک جهش مفید از ترس هایتان رها شوید. بیشتر ما از احساس موفقیت و تلاش برای برتری به خاطر ترس از شکست، احساس خجالت، آسیب زا بودن و یا مورد تمسخر قرار گرفتن دست می کشیم.

 ۹ نکته مهم و ضروری برای مواجهه با ترس

۱ ) با ترس خود راحت باشید

ترسی که دارید را به زندگی تان فرابخوانید. وقتی از چیزی می ترسید، به سمت آن حرکت کنید. آن را احساس کنید و از طریق آن نفس بکشید. چیزهایی که شما را ترسانده انجام دهید. شجاع باشید و  به خودتان بگویید، “این ترس خواهد گذشت”. دنیای شما به اندازه شجاعت شما گسترده می شود.

۲ ) مثبت اندیش باشید

افکار ترسناک، ترس بیشتری را جذب می کنند. اندیشه های مثبت موفقیت را جذب می کنند. به جای انتظار بدترین چیزها، ذهن خود را عادت دهید تا در انتظار بهترین ها باشد. فرضیه های مثبت در مورد آینده داشته باشید.

۳ ) زمان، توجه یا انرژی خود  را به ترس اختصاص ندهید

سازگارانه رفتار کنید، آماده باشید، مطمئن گام بردارید و روی راه حل ها تمرکز کنید. ابتکار عمل را بپذیرید نوآور باشید. اگر با وجود ترس برای زندگی خود هیچ اقدامی نکنید، فرصت ها از دست خواهد رفت.

۴ ) هرگز روی کمبودها تمرکز نکنید

یاد بگیرید که فکر کنید، صحبت کنید، و به عنوان یک فرد شاد و فعال زندگی کنید. فعال بودن، اشتیاق و آمادگی برای توجه به زیبایی ها، ارتباطات، خوشبختی و شرایط مطلوبی که در آن هستید تمایل به کار و زندگی را آسانتر می کند.

۵ ) موفقیت های خود را بازبینی کنید

با اعتماد به نفس بالا هر موفقیتی که در زندگی تجربه کرده اید، تقویت کنید. توانایی ها و استعداد خود را به کار گیرید و اجازه دهید الهام بخش شما باشند.

۶ ) از موفقیت دیگران خرسند باشید و از آن تجربه کسب کنید

از داستان ها و شرایط موفقیت دیگران استفاده کنید. توجه داشته باشید که شجاعت، آنها را رشد داده است.

۷ ) از خانواده و دوستان خود بخواهید شما را تشویق کنند

خانواده در تمام موفقیت ها و شکست ها بهترین پشتیبان است. آنها با ستایش و تشویق سخاوتمندانه می توانند روحیه شجاعت شما را تقویت کنند. از عزیزان خود بخواهید که همین کار را برای شما انجام دهند.

۸ ) گروه حمایتی از دوستان یا همکاران ایجاد کنید 

رابرت فالگوم در بهترین کتابش گفت : “هر چیزی را که واقعا نیاز دارم بدانم در کودکستان یاد گرفتم”. هنگامی که شما به جهان بیرون می روید، لازم دارید، افرادی باشند که شما به آنها تکیه کنید. بودن در کنار کسانی که دوستشان دارید گذر زمان را راحت تر و شاد تر می سازد.

۹ ) برای عالی بودن برنامه ریزی کنید

آرزوهای بزرگ داشته باشید. ریسک کنید و برای رسیدن به رویاهایتان گام بردارید. به موفقیت خود شک نکنید. آرزوهای شما در همین نزدیکی اند.

همچنین ببینید

ADHD-treatment-and-death-reduction

کاهش خطر مرگ و میر در افراد مبتلا به ADHD تحت درمان!

مطالعه‌ای جدید در سوئد نشان داد افرادی که از داروهای اختلال کم توجهی-بیش فعالی (ADHD) استفاده می‌کنند، در کل میزان مرگ و میر پایین‌تری دارند. این مطالعه با پیگیری نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر مبتلا به ADHD به مدت ۱۱ سال انجام شده است. این یافته‌ها اهمیت تشخیص و درمان زودهنگام ADHD را برجسته می‌کند. افراد مبتلا به ADHD که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *