نور موبایل با چشم‌هایمان چه می‌کند؟

نور موبایل با چشم‌هایمان چه می‌کند؟

سلامت نیوز: (بی‌موبایل‌هراسی) به حالتی گفته می‌شود که افراد زمانی که شارژ یا اعتبارشان تمام شده یا خارج از شبکه هستند دچار اضطراب می‌شوند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از «سلامتی»، آیا استفاده از گوشی به هنگام خواب می‌تواند منجر به نابینایی موقت کاربران شود؟ این سوالی است که خیلی از کاربران تلفن‌های همراه با آن درگیر هستند اما واقعا تحقیقات در این زمینه چه می‌گویند؟
مجله پزشکی «نیو اینگلند» نوشت: «محققان بر این باورند که استفاده بیش از حد موبایل و تبلت می‌تواند منجر به نابینایی موقت در کاربران شود.
به گفته محققین استفاده از این وسایل پیشرفته ارتباطی به هنگام دراز کشیدن در رختخواب می‌تواند به از بین رفتن دید به صورت موقتی و تاثیر سوء روی خواب افراد منجر شود. در واقع استفاده از تلفن همراه در رختخواب و آن هم در شب باعث اختلال الگوی خواب افراد می‌شود. ضمن این که نگاه کردن به صفحه نمایشگر گوشی در زمان دراز کشیدن می‌تواند منجر به کم‌سو شدن دید یکی از چشم‌ها شود.
در این گزارش آمده بعد از استفاده تلفن همراه به صورت خوابیده، چند دقیقه‌ای زمان می‌برد تا دید دو چشم به حالت طبیعی خود بازگردد و این روند در بلندمدت می‌تواند منجر به پدیده‌ای تحت عنوان «نابینایی موقت» شود.
به گفته محققان راه‌حل ارائه شده برای رهایی از این عارضه این است که بعد از هر ۲۰ دقیقه استفاده از گوشی همراه، کاربر به چشمان خود استراحت دهد یا به جای استفاده از تلفن هوشمند در رختخواب مشغول خواندن کتاب شود.
در حال حاضر بیش از ۲ میلیارد نفر در سراسر دنیا از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند که میانگین زمان استفاده از آنها ۴ تا ۵ ساعت در روز است.»
منبع:سلامت نیوز

همچنین ببینید

diabetes

افراد دیابتی از این نوشیدنی های فوق العاده استفاده کنند

به گزارش صد آنلاین ، نتایج تحقیقات محققان نشان داد مصرف سایر نوشیدنی‌ها به ویژه قهوه، چای، شیر کم چرب و آب در کاهش احتمال مرگ زودرس مؤثر هستند. این یافته‌ها به نقش بالقوه نوشیدنی‌های سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اشاره دارد. دکتر «چی سان»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه هاروارد، گفت: «نوشیدنی‌ها می‌توانند منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *