نحوه پول گرفتن از همسر

روش های پول گرفتن از همسر

پول گرفتن از شوهر  یکی از مهم ترین دغدغه های خانم‌ها در زندگی مشترک است. بسياري از زوجین قبل از ازدواج در مورد مسایل مالی صحبت نمی کنند و همین مسئله در آينده سبب دلخوری هایی می شود. شاید صحبت در مورد مسایل مالی را موضوعی پیش پا افتاده یا خجالت آور تصور می کردید.

بی اعتنایی شوهر برای پول دادن به چه علتی است؟

 

بی اعتنایی شوهر برای پول دادن صرفا به معنای خساست او نیست. گاهی امکان دارد هدف های شما برای هزینه کردن متفاوت باشد؛ به عنوان نمونه ممکن است شما پول فعلی خود را برای عوض کردن وسیله ای از منزل احتیاج داشته باشید در حالیکه همسرتان سرویس کردن ماشین و یا مورد دیگری را واجب بداند.

پس این احتیاج هر زن و فرزندی است که از حمایت های مادی و معنوی مرد زندگی خویش برخوردار باشند. ولی گاهی به علت مواردی مثل بي‌پولي ، مشکلات اخلاقی، اعتياد و یا خساست از این حق خود محروم میشوند. با استفاده از روش ها و رفتار درمانی هایی که مرکزهای مشاوره خانواده در اختیار زوجین قرار می دهند در موارد مختلفی می تواند مشکلات را ریشه یابی و حل کرد.

برای پول گرفتن از شوهر خویش شفاف باشید

 

مخارج خود را بطور شفاف ثبت کنید و چنانچه لازم بود با شوهرتان در میان بگذارید. با شوهرتان جلسه بگذارید و پس از چند ماه که مخارج خود را ثبت کردید میانگین هزینه ماهیانه خویش را بیان کنید.

چنانچه از وی انتظار دارید که احتیاج مالی شما را تامین کند؛ باید انتظار هم داشته باشید که وی بخواهد از کلیت مخارج شما آگاهی داشته باشد. در مقابل شما هم این انتظار را از او دارید. در این جلسات میتوانید خودتان به مدیریت مالی او کمک کنید.

طبق درآمدی که دارد هزینه های منزل، هزینه های شخصی همسرتان، پس اندازها و کمک هزینه خودتان را باهم محاسبه کنید تا مسایل مالی برای هر دو شما شفاف باشد. این شفافیت ها به صمیمیت و اعتماد شما دو نفر در نتیجه داشتن یک خانواده موفق کمک می کند.

شیوه رفتار درمقابل خساست همسر

 

این که شما بگویید فلان مبل را بخریم و همسرتان بگوید: گران است، علت بر خساست همسر نیست بلکه انسان خسیس امکانات و رفاه را بر خود و خانواده اش حرام نموده و هر چه کسب می کند برای روز مبادا می گذارد. در حقیقت چنين انسان هایی زندگی نمی کنند بلکه تنها پول جمع می کنند.

گاهی بعضی برای مخارج شان اولویت بندی می کنند، مثلاً ترجیح می دهند درآمدشان را در سفر خرج کنند تا خرید لباس! درصورتی که اولویت شما و همسرتان تفاوت کند، امکان دارد گمان کنید او خسیس است زیرا هنگامی که میخواهید پولی را هزینه کنید او مخالفت می کند ولی علت مخالفتش خرج کردن پول به نوعی ديگر است. اگر چنين باشد شما باید به دنبال رسیدن به تفاهم بر سر نوع خرج کردن باشید.

ولی اگر شما هم از آن گروه افرادی هستیدکه همسرتان واقعاً خسیس است و این خصوصیت به صورت یک مشکل آزار دهنده ، ارامش زندگیتان را به هدر داده است، برایتان چند پیشنهاد داریم:

خساست های رفتاری اصولاً آموخته میشوند

مثل هر مشکل دیگری در نخستین مرحله شما را دعوت به ارامش می کنیم. فراموش نکنید که برای حل مشکلات رفتاری باید صبور بود و توقع نداشت که طرف مقابل در یک شب یا یک ماه بتواند رفتار خویش را تغيير دهد. چنانچه بخواهید واقع بین باشید باید رویای یک همسر دست و دلباز را فراموش کنید. یک همسر خسیس نمی تواند تبدیل به یک انسان دیگر شود. تنها باید تلاش کنید تا رفتار وی را تعدیل و ترمیم کنید.

تربیت زمان بچگی، شیوه رفتار والدین و حتی مشکلات زندگی امکان دارد از همسر شما یک شخص خسیس ساخته باشد پس باید او را درک نموده و رفتار امروزش را یک رفتار عمدی برای آزار دادن خود به حساب نیاورید. درصورتی که به وی و خساستش از این دریچه نگاه کنید کم تر ناراحت شده و ارام تر خواهید بود.

خساست میتواند ضررهای جبران ناپذیری به زندگی برساند

تا پیش از ازدواج همسر شما متوجه اسیب های رفتارش نشده است، نهایتاً به خاطر خساستش از معاشرت درست با دوستان، گردش، لذت هدیه دادن و …. خویش را محروم نموده بود ولی در زمان متأهلی و زندگی مشترک باید به وی بفهمانید که خساستش میتواند ضررهای جبران ناپذیری به زندگی اش برساند و بزرگترین زیان، ناخشنودی شماست.

هنگامی که از رفتار همسرتان غمگین و عصبی می شوید، ناراحتی تان را ابراز کنید

البته نه با دعوا و جنجال بلکه به او توضیح بدهید که از رفتارهای او ناراحت می شوید و خجالت می کشید. این توضیح و ابراز ناراحتی ما به صورت منطقی، تلنگری برای تجدیدنظر در رفتارهای نامناسب اوست.

خرج نکردن ها به معنی دوست نداشتن شما نبوده

از نظر یک فرد خسیس، هر خریدی غیر ضروری است حتی امکان دارد اگر قرار باشد هدیه ای برای سالگرد ازدواج و یا تولد شما برایتان تهیه کند، ترجیح بدهد آنرا به صورت نقدی پرداخت کند البته از شما هم بخواهد تا بجای خرج کردن، آن پول را پس‌انداز کنید برای این که یک شخص خسیس خرید هر چیز را غیرلازم می داند پس توقع نداشته باشید که دسته گل برایتان بخرد بلکه درک کنید این خرج نکردن ها به معنی دوست نداشتن شما نبوده بلکه یک عادت رفتاری است.

هنگامی که قصد دارید چیزی را بخرید، حتماً با او مشورت کنید.

اگر به صورت انفرادی خرید کنید و بعد به او خبر بدهید، چه بسا با رفتار بسیار نامناسب وی روبرو خواهید شد. فکر نکنید با تکرار این کار، عادت می کند .سعی کنید در مواقع ارامش، نیازتان را به داشتن و خرید آن وسیله با جملات منطقی بیان کنید. باید او راتوجیه کنید که واقعاً نیازمند داشتن آن وسیله هستید.

برای خریدهای شخصی تنها بروید

برای خریدهای شخصی تنها بروید ولی پیش از خارج شدن از خانه، حتماً به همسرتان اطلاع بدهید تا حس کنارگذاشته شدن به او دست ندهد. توافق کنید که این تصمیم برای سلامت روحی- روانی هر دوی ما لازم است.

اگر تمرین کنید که برای موضوعات گوناگون با یکدیگر همفکری کرده و حرف بزنید ،دخل و خرج منزل تان هم میتواند مورد مشورت قرار بگیرد. مهم است که خود را انسانی بی فکر و بدون آينده نگری نشان ندهید بلکه کاری کنید تا همسرتان به مدیریت اقتصادی شما ایمان بیاورد.

قبول دارم که خسیس بودن طرف مقابل میتواند بسیار اذیت کننده باشد

ولی اگر نمی توانید همسر خویش را تغيير دهید وی را با همین اخلاق بپذیرید تا به این ترتیب کم تر از نظر روحی اذیت شده و با قبول کردن شرایط ارامش به زندگی شما باز خواهد گشت.

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

Alzheimer-and-exercise

تاثیر شگفت انگیز ورزش بر مغز | کاهش خطر آلزایمر و بهبود حافظه

ورزش آلزایمر را درمان نمی کند اما تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم می تواند به کند شدن پیشرفت بیماری و در نتیجه داشتن زندگی با کیفیت بهتر کمک کند. علاوه بر تاخیر در پیشرفت، برخی مطالعات حاکی از آن است که ورزش حتی ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را نیز کاهش دهد. ورزش های هوازی مانند پیاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *