میز کارتان در باره شخصیت شما چه می‌گوید؟

میز کارتان در باره شخصیت شما چه می‌گوید؟

افراد کمال گرا و مبتلا به اختلال شخصیت وسواسی از قانون و ترتیب خاصی در چیدمان میز کارشان پیروی می کنند.
میز کارتان شخصیت شما را لو می دهدرفتار و نحوه لباس پوشیدن افراد ارتباط مستقیمی با شخصیت افراد دارد.ولی شاید کمتر کسی باشد که به ارتباط بین چیدمان میز کار و شخصیت اشخاص فکر کرده باشد.
مینا پور فرخ دکتری روانشناسی در خصوص چیدمان میز کار با شخصیت افراد بیان کرد: به طور معمول افراد منضبط میز کار بسیار مرتب و منظمی دارند و از اینکه همکارشان در محل کار وسیله ای را از آن ها قرض بگیرد حس خوبی ندارند.زیرا این اشخاص تعصب ویژه ای به املاک و دارایی های خود دارند.
وی اظهار داشت: افرادی که از نظر شخصیت مبتلا به اختلال شخصیت وسواس(OCP) هستند در ذهن آن ها همه مسایل پوشه بندی و نظم خاصی دارد و همین نظم و ترتیب را در چیدمان میز کار خود به کار می گیرند.البته این نکته حائز اهمیت است که این نظم فراتر از ترتیب خاصی است که افراد باید داشته باشند تا به آرامش برسند و جنبه آزار دهنده برای افراد دارد.
این روانشناس با اشاره به اینکه افراد مبتلا به اختلال شخصیت از محیط نامرتب و بی نظم گریزان هستند، عنوان کرد: به طور معمول این افراد از بی نظمی دچار تنش و اضطراب می شوند و رفتارهای هیجانی و شتاب زده ای را از خودشان نشان می دهند.
پور فرخ افزود: گاهی نظم و ترتیب بیش از حد در چیدمان اتاق و میز کار ناشی از کمال گرایی و ایده آل طلبی افراد است، اشخاصی که دارای این ویژگی هستند باید در همه کارها و امور بهترین باشند.
وی با بیان اینکه افراد کمال گرا وسواس خاصی را در انتخاب وسایلشان به خرج می دهند و در خرید وسایلشان دقت و زمان زیادی را صرف می کنند، تصریح کرد: ایده آل طلبی برخلاف تصور عموم نقطه قوت افراد نیست بلکه یک ترمز است که آرامش را از شخص سلب می کند.
این روانشناس تاکید کرد: برخی از افراد مبتلا اختلال شخصیت خودشان از این وضعیت رضایت دارند و احساس نمی کنند که دچار اختلال هستند ولی سایر اعضای خانواده و دوستان و بستگانشان از این رفتار آن ها رنج می برند.
پورفرخ با اشاره به اینکه افراد کمال گرا و دچار اختلال شخصیت وسواس انعطاف پذیری پایینی دارند و در برابر نظرات دیگران زودرنج و حساس هستند و نظرات مخالف را نمی پذیرند، عنوان کرد: این اشخاص وقتی تصمیمی را در زندگی می گیرند و به بن‌بست و مانعی در مسیر رسیدن به هدف برخورد می کنند یا کار و فعالیت را به کلی رها می کنند یا اینکه سخت گیری خاصی در رسیدن به هدفشان خرج می کنند.
وی یادآور شد: در صورتی که افراد اگر دارای انعطاف پذیری بالایی باشند در صورت برخورد به مانع می توانند با خلاقیت و خود شکوفایی مسیرهای دیگر را امتحان کنند و آرامش را در زندگی کسب کنند.
این روانشناس در خصوص اینکه برخی از افراد تصور می کنند در محیط های بی نظم و شلوغ به آرامش می رسند، گفت: به طور کلی این افراد در انجام وظایفشان مسئولیت پذیری پایینی دارند و در زندگی باری به هر جهت رفتار می کنند و تابع عقیده و نظر جمع هستند.
منبع:خبرنگاران جوان

همچنین ببینید

ADHD-treatment-and-death-reduction

کاهش خطر مرگ و میر در افراد مبتلا به ADHD تحت درمان!

مطالعه‌ای جدید در سوئد نشان داد افرادی که از داروهای اختلال کم توجهی-بیش فعالی (ADHD) استفاده می‌کنند، در کل میزان مرگ و میر پایین‌تری دارند. این مطالعه با پیگیری نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر مبتلا به ADHD به مدت ۱۱ سال انجام شده است. این یافته‌ها اهمیت تشخیص و درمان زودهنگام ADHD را برجسته می‌کند. افراد مبتلا به ADHD که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *