مراقبتهای بعد از لیزیک چشم

بعد از لیزر کردن چشم ها چه مراقبت هایی لازم است؟

بلافاصله بعد از جراحی، پوشش محافظی قبل از اتمام جراحی به شما داده می‌شود که چند شب اول باید هنگام خواب آن‌ها را روی چشم‌هایتان قرار بدهید. این محافظ‌ها مانع از آن می‌شوند که در طول شب به چشم‌هایتان دست بزنید.

چشم‌هایتان را ماساژ ندهید؛ تا هفت روز بعد از جراحی رعایت کردن این نکته بسیار مهم است. از آنجا که پس از جراحی سطح چشم‌ها بسیار حساس است، فشار ناشی از این کار می‌تواند به چشم‌ها آُسیب بزند. علاوه بر این ممکن است آلودگی دست‌ها وارد چشم شود.

قطره‌های تجویز شده را طبق دستور پزشک مصرف کنید، بعد از جراحی قطره‌هایی تجویز می‌شود که مصرف آن‌ها مطابق دستور پزشک بسیار حائز اهمیت است. قبل ریختن قطره دست‌هایتان را بشورید و سعی کنید تا جایی که امکان دارد به صورت و چشم‌هایتان دست نزنید، با این کار احتمال عفونت را به حداقل می‌رسد.

به اندازه‌ی کافی استراحت کنید. وقتی خواب هستید، بدن زمانی برای تأمین قوای از دست رفته پیدا می‌کند. به همین جهت استراحت کافی در اولین روزهای بعد از جراحی اهمیت زیادی در روند بهبود دارد.

در یک محیط تمیز بمانید، بعد از جراحی از مکان‌ها پر دود، گرد و خاک یا محیط‌هایی که در آن‌ها بخارات شیمیایی هست (مانند آزمایشگاه‌ها، تاریکخانه‌های عکاسی و اتاق‌های پرینت) دوری کنید.

لیزر چشم

عینک آفتابی بزنید، بعد از عمل لیزیک، چشم‌ها نسبت به نور حساسند. از قرار گرفتن نور مستقیم و شدید خورشید دوری اجتناب کنید. وقتی از محیط بسته خانه خارج می‌شوید، فارغ از این‌که چه فصلی از سال است، عینک آفتابی بزنید. برخی پزشکان توصیه می‌کنند چند روز اول در محیط‌های بسته هم از عینک آفتابی استفاده کنید.

آرایش نکنید، یک روز قبل از جراحی و یک هفته بعد از آن از مواد آرایشی استفاده نکنید. آرایش چشم و لوسین، به چشم فشار می‌آورد و ممکن است این مواد وارد چشم بشوند که می‌تواند احتمال عفونت و درد را افزایش دهد.

از فعالیت‌های بدنی سنگین خودداری کنید، بعد از عمل لیزیک حداقل تا دو هفته از فعالیت شدید فیزیکی، ورزش‌های سنگین، و بخصوص بلند کردن وسایل سنگین خودداری کنید. توجه داشته باشید که برای حفظ سلامت چشم بعد از عمل رعایت کردن این نکته بسیار حائز اهمیت است.

شنا و حمام آب داغ ممنوع، تا دو هفته بعد از جراحی، شنا کردن در استخر به علت کلر موجود در آب می‌تواند باعث سوزش چشم شود و شست و شو با آب داغ نیز ممکن است به چشم آسیب بزند.

صبور باشید، قدرت بینایی چند روز اول تا چند هفته ممکن است نوسان داشته باشد یا ممکن است زیر پلک‌ها کمی احساس خشکی کنید. این شرایط طبیعی و گذراست و نیازی به نگرانی نیست.

منبع:سیمرغ

همچنین ببینید

blurred-vision

از “تاری دید” ساده رد نشوید!

به گزارش مشرق، تاری ناگهانی دید ممکن است هشداری درمورد مشکلی جدی در سلامتی باشد. مداخله درمانی به‌موقع می‌تواند بهترین نتیجه را داشته باشد. علائم هشداردهنده زیر نشان می‌دهند باید تاری دید را جدی بگیرید؛ بنابراین اگر هر یک از این علائم را دارید زودتر به اورژانس مراجعه کنید: . تغییر بی‌دلیل و ناگهانی در بینایی (مثلاً تاری دید) . درد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *