قند خون مادر در دوران بارداری

ارتباط قند خون مادر در دوران بارداری با خطر ابتلای نوزاد به نارسایی قلبی

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد افزایش سطح قند خون مادر در اوایل دوران بارداری بر خطر ابتلای نوزاد به نارسایی قلبی مادرزادی تاثیر می گذارد.
محققان دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا در این مطالعه سطح قند خون بیش از 19 هزار زن باردار را در سه ماهه اول بارداری اندازه گرفتند.
این مطالعه نشان داد که به ازای هر 10 میلی گرم در دسی لیتر (mg/dL) افزایش قند خون، خطر زایمان یک کودک مبتلا به نارسایی مادرزادی قلبی حدود 8 درصد افزایش می یابد.
گرچه وجود یک رابطه علت و معلولی در این زمینه هنوز ثابت نشده است، اما محققان اظهار داشتند که این اولین مطالعه ای است که میان سطح قند خون مادر در اوایل بارداری و خطر ابتلای نوزاد به نارسایی قلبی ارتباط برقرار کرده است.
این مطالعه جدید بر لزوم کنترل و درمان سطح قند خون یک زن باردار پیش از بارداری تاکید می کند.
به گفته محققان، مدیریت زودهنگام و فعال قند خون می تواند به کاهش چشمگیر بیماری های مادرزادی قلبی منجر شود و جان نوزادان بیشماری را نجات دهد.
منبع:ایرنا

همچنین ببینید

Pregnancy-and-death-statistics

آیا آمار مرگ و میر مادران در آمریکا اغراق آمیز است؟

یک پژوهش جدید نتایج منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) در مورد افزایش نرخ مرگ و میر مادران را زیر سوال برده است. این پژوهش نشان می دهد که مرگ و میر مادران در آمریکا احتمالا ثابت بوده و با سایر کشورهای توسعه یافته برابری می کند. بر اساس ادعای نویسندگان این پژوهش، “علامت بارداری” که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *