قدرت حفاظتی رژیم غذایی مدیترانه ای در بیماران قلبی

قدرت حفاظتی رژیم غذایی مدیترانه ای در بیماران قلبی

تحقیق جدید بیانگر این مطلب است که داشتن رژیم غذایی مدیترانه ای موجب طولانی تر شدن عمر بیماران قلبی می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، محققان ایتالیایی در تحقیقی، حدود ۱۲۰۰ بیمار در ایتالیا را به مدت میانگین ۷ سال تحت نظر داشتند. ۲۰۸ نفر از این بیماران در طول این مدت فوت کردند.
پژوهش های بعدی نشان داد کاهش ریسک مرگ در این افراد عمدتا ناشی از مصرف بیشتر غذاهای خاصی در رژیم غذایی مدیترانه ای بوده است: میوه، ماهی، سبزیجات،دانه های آجیلی و روغن زیتون.
دکتر جیووانی دی گائتان، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای موجب کاهش ریسک مرگ و میر، نه تنها در جمعیت عمومی، بلکه در بیماران مبتلا به حمله قلبی می شود».
وی در ادامه می افزاید: «مرگ به هر علتی هم در گروه پیروی کننده از رژیم غذایی مدیترانه ای و هم در گروهی که به طور متوسط از رژیم غذایی پیروی کرده بودند کاهش یافت، اما کاهش این ریسک در گروهی که فقط از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کردند در حدود ۳۷ درصد بود».

mehrnews

همچنین ببینید

salt-substitutes

جایگزین نمک برای قلب مفید است!

تحقیقات جدید نشان داده است که جایگزین کردن نمک معمولی با طعم دهنده های کم سدیم مانند لیمو، موسیر، پودر پیاز و … خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد. تاثیر جایگزین نمک مشابه داروهای فشار خون مطالعه ای بر روی ۱۶ آزمایش کنترل شده نشان داد، استفاده از جایگزین نمک هنگام آشپزی با کاهش فشار خون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *