فشارخون چگونه درمان می شود

فشارخون را می توان با اصلاح شیوه زندگی ، داروها و داروهای طبیعی درمان کرد. بیشتر افراد مبتلا به فشار خون بالا با استفاده از داروهای تجویز مانند دیورتیک ها ، مهار کننده های ACE ، مسدود کننده های بتا یا سایر گزینه ها بهبود می یابند و برخی ممکن است برای رسیدن به فشار خون مطلوب به بیش از یک داروی تجویز نیاز داشته باشند. اگر فشارخون شما دلیل پزشکی (فشار خون بالا) دارد ، ممکن است شما نیز برای موارد پزشکی که در فشار خون بالا نقش دارند ، به درمان نیاز دارید.

داروهای خانگی و سبک زندگی

 

غالباً فشار خون با تغییر در شیوه زندگی بهبود می یابد. در بعضی موارد ، فشار خون بالا فقط با تغییر در شیوه زندگی می تواند به سطح عادی کاهش یابد، به خصوص اگر فشار خون مرحله 1 (فشار خون سیستولیک از 130 میلی متر جیوه تا 139 میلی متر جیوه ، یا فشار خون دیاستولیک 80 میلی متر جیوه تا 89 میلی متر جیوه) داشته باشید ، یا در صورت وجود فشار خون بالا آورده شده است (خون سیستولیک 120 mmHg تا 129 mmHg و دیاستولیک کمتر از 80 mmHg).

اگر فشار خون بسیار بالایی دارید ، اصلاحات در شیوه زندگی می توانند فشار خون شما را کاهش دهند ، گرچه احتمالاً به حد مطلوب نرسد.

 

ترک سیگار

 

استعمال دخانیات یکی از مهمترین عواملی است که باعث افزایش فشار خون می شود ، اگر سیگار می کشید و فشار خون دارید ، ممکن است در صورت ترک ، بهبود قابل توجهی در فشار خون خود تجربه کنید.

کاهش وزن

 

اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن می تواند به کاهش فشار خون شما کمک کند. با کمی پشتکار ، اکثر افراد می توانند با استفاده از رژیم غذایی و ورزش این کار را انجام دهند. جراحی باریاتریک که ممکن است برای بعضی از افراد ضروری باشد ، همچنین برای بهبود فشار خون بالا نیز نشان داده شده است.

اصلاح رژیم غذایی

 

غذاهایی که از نظر میزان آب زیاد هستند ، مانند میوه و سبزیجات تازه ، به حفظ تعادل مایعات و الکترولیت ها کمک می کنند ، که می تواند به حفظ فشار خون در سطح ایده آل کمک کند. میوه ها و سبزیجات همچنین حاوی آنتی اکسیدان هستند که به جلوگیری از آسیب رساندن به رگ های خونی و بیماری عروقی مرتبط با آن ، که اغلب با فشار خون بالا همراه هستند ، کمک می کنند.

رژیم های غذایی برای متوقف کردن فشار خون بالا (DASH) از نظر چربی اشباع ، کلسترول ، گوشت قرمز و قند کم است و به عنوان یک روش غذایی مناسب برای حفظ فشار خون مطلوب شما در نظر گرفته می شود. این رژیم بر مصرف سبزیجات ، میوه ها ، لبنیات کم چرب ، غلات کامل ، پروتئین بدون چربی ، آجیل و حبوبات تأکید دارد.

ورزش

 

فعالیت بدنی منظم می تواند به حفظ فشار خون مطلوب کمک کند ، حتی اگر نیازی به ورزش برای کاهش وزن ندارید. اعتقاد بر این است که تغییرات قلبی و عروقی ، هورمونی و کلسترول ناشی از ورزش باعث حفظ فشار خون سالم می شود.

نمک کم

 

رژیم غذایی کم سدیم می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. نشان داده شده است که نمک بیش از حد فشار خون را برای برخی افراد افزایش می دهد اما برای همه نیست.

بهتر است در مورد مصرف نمک خود از یک متخصص تغذیه مشاوره بگیرید. برخی از افراد نیاز به مصرف نمک متوسط ​​دارند ، در حالی که برخی دیگر برای جلوگیری از بالا رفتن فشار خون باید رژیم غذایی با نمک بسیار کم مصرف کنند.

 

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

cold-feet

6 عامل مهمی که منجر به سردی پا می‌شود

بسیاری از افراد اغلب پاها و دستان سردی دارند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که این سردی ممکن است یک ویژگی ارثی باشد. هنگامی که دمای مرکزی بدن کاهش می‌یابد، رگ‌های خونی کوچک در دست‌ها و پاها منقبض می‌شوند. این کار خون را از اندام‌های بیرونی ما دور می‌کند تا بخش‌های داخلی بدن را گرم نگه دارد. افراد لاغر و کسانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *