بیماری هایی که با هم اشتباه گرفته می شوند

علایم بیماریهایی که با هم اشتباه گرفته می شود

بسیاری از مردم به جای مراجعه به یك پزشك متخصص، خود درمانی می کنند. این انتخاب می تواند به عواقب ناگواری منجر شود. شما می توانید در تشخیص بیماری ها اشتباه کنید و در نهایت با استفاده از داروی اشتباه منجر به بدتر شدن بیماری کنید.

7 وضعیت  بسیار شبیه به هم

1. فیبرومیالژیا و آرتریت روماتوئید

آرتریت روماتوئید و فیبرومیالژیا شرایط درد مزمن هستند که معمولاً با هم اشتباه می شوند ، اما علل مختلفی دارند. علائم می توانند بسیار شبیه به هم باشند ، به همین دلیل تشخیص بعضی اوقات دشوار است.

علائم مشابه:

درد مفاصل

الگوی متقارن درد. از هر دو طرف می تواند در یک مکان باشد

خستگی ، از دست دادن انرژی ، بی تفاوتی

افسردگی

مراقب باشید و به درد مفاصل توجه کنید. ممکن است ناگهان شروع شود. مهمترین تفاوت این است که آرتریت روماتوئید باعث تورم مفاصل با گرما و دامنه حرکتی محدود می شود.

2- ماستیت و سرطان پستان

ماستیت ، تورم در پستان است که معمولاً در اثر عفونت ایجاد می شود. این بیشتر مربوط به زنانی است که شیر می دهند. سرطان التهابی پستان علائمی دارد که بسیار شبیه به ماستیت است. لطفاً ، اگر به ماستیت مبتلا شده اید و درمان آنتی بیوتیکی در مدت یک هفته کمکی به شما کمک نمی کند ، بهتر است از سونوگرافی ، ماموگرافی و بیوپسی پوست استفاده کنید تا ریسک ابتلا به سرطان را از بین ببرید.

عائم شایع:

حساسیت به پستان

قرمزی

حرارت

خارش

3. دیابت و آنفولانزای معده یا اختلالات خوردن

دیابت یک بیماری خطرناک است که شامل مشکلات هورمون انسولین و بسیاری از علائم دیگر می شود که می توانید با سایر اختلالات اشتباه بگیرید. ضروری است که دیر به پزشک مراجعه نکنید و هیچگونه خوددرمانی انجام ندهید. بیماریهایی که ممکن است با این بیماری اشتباه گرفته شود:

1. آنفولانزای معده (ویروس): می توانید حالت تهوع ، استفراغ ، اسهال ، لرز و سایر علائم را تجربه کنید. برای تشخیص آن باید آزمایش خون انجام دهید.

2. اختلالات خوردن غذا: کاهش شدید وزن به دلیل قند خون بالا. ممکن است بیماران مبتلا به اختلال خوردن مانند بی اشتهایی یا بولیمی تشخیص داده شوند.

4- بیماری شریان محیطی و آترواسکلروز

بیماری شریان محیطی یک مشکل شایع است که شما به اندازه کافی جریان خون دریافت نمی کنید تا بتوانید تقاضای خود را حفظ کنید. معمولاً در پاها اتفاق می افتد.

آترواسکلروز باریک شدن عروق است. این باعث کاهش جریان خون و اکسیژن به شریان در بدن شما از جمله قلب ، مغز ، پاها ، کلیه ها و سایر ارگان های حیاتی می شود.

کاهش جریان خون

ضعف

درد در پاها

پوست نازک ، سرد و براق

5- مشکلات نخاع و بیماری های کلیوی

دلایل مختلفی برای بیماری های کلیوی وجود دارد : عفونت ، سنگ کلیه ، آسیب دیدگی به کلیه ها و لخته شدن خون. همه این شرایط می تواند باعث درد زیادی شود که می توانید با مشکلات کمر خود اشتباه بگیرید.

اسهال یا یبوست

مشکل در راه رفتن

ضعف

درد در ناحیه کمر

6. آندومتریوز و کیست تخمدان

اندومتریوز شرایطی است که پوشش رحم ، که مسئولیت قاعدگی است ، در خارج از رحم یافت می شود. باعث ایجاد کیست تخمدان می شود و باعث درد لگن می شود.

بسیاری از خانم ها کیست تخمدان دارند. اکثریت بدون درمان ، طی چند ماه از بین می روند. اما برخی از کیست های پاتولوژیک وجود دارد که نیاز به درمان خاصی دارند.

رد لگن

قاعدگی دردناک

خونریزی بیش از حد و غیرمعمول

7. سرماخوردگی و آلرژیک رایج

شما برای مدت طولانی آبریزش بینی دارید و چشمان شما قرمز است اما هیچ دارویی برای سرماخوردگی به شما کمک نمی کند. توجه کنید که چه مدت طول می کشد و چه زمانی اتفاق افتاده است. این مهم است که بدانید اگر به رینیت آلرژیک مبتلا باشد ، تب وجود نخواهد داشت ، اما می تواند خارش داشته باشید.

خستگی

سرفه

گلو درد

آبریزش بینی و گرفتگی بینی