سکته و علائمی که باید جدی گرفته شود

سکته و علائمی که باید جدی گرفته شود

معمولا تصور می‌شود احتمال سکته برای جوانانی که از شرایط سلامت نسبتا خوبی برخوردار هستند وجود ندارد، اما کارشناسان می‌گویند، سکته می‌تواند در هر سنی اتفاق بیفتد. به گفته محققان، در سال‌های اخیر وقوع سکته در میان جوانان در حال افزایش است.
به گزارش بلاغ، براساس گزارش انجمن قلب آمریکا فاکتورهای سلامت مثل پرفشاری خون از عوامل افزایش سکته قلبی درمیان جوانان به شمار می‌آید. به گفته محققان مرکز پزشکی دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس، بررسی‌های جدید نشان می‌دهد، موضوع نگران‌کننده‌ای که در این زمینه وجود دارد، این است که 73 درصد افراد زیر 45 سال، در صورت تجربه علائم سکته، به جای مراجعه سریع به بیمارستان، رویکرد به انتظار نتیجه نهایی ماندن را اتخاذ می‌کنند، تصمیمی که می‌تواند فاجعه‌بار باشد، زیرا سه ساعت اولیه بروز علائم، زمان حیاتی درمان به شمار می‌آید.
اما علائم اولیه هشدار‌دهنده سکته که باید به آنها توجه شود، چیست؟ دو نشانه کلیدی عبارت است از شروع ناگهانی سرگیجه و سردرد شدید. محققان دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز می‌گویند، این دو علامت از نشانه‌های بارز بویژه در زنان زیر 45 سال است که گاهی با سکسکه یا حالت تهوع همراه می‌شود. دکتر لیبسکایند می‌گوید، علائم دیگری نیز هست که باید مورد توجه قراربگیرد؛ از جمله ازدست دادن توانایی صحبت کردن، تغییر میزان دید، توان و حواس بدن.
بی‌شک اگر ترکیبی از این علائم در فردی مشاهده شود، احتمال خطر بیشتری وجود دارد. همچنین به گفته کارشناسان، علائم سکته برای فرد غیرمعمول هستند. به عنوان مثال، درد گردن یا تشنج و افتادن ناگهانی که بتازگی پیش آمده است، از مواردی است که باید جدی گرفته شود.
منبع:بلاغ

همچنین ببینید

Bacterial-infection

عفونت نادر باکتریایی که می تواند باعث مننژیت کشنده شود

Bakterien های نایسریا مننژیتیدیس عامل بیماری جدی و نادری به نام مننگوکوکسی حمله‌ای هستند. این بیماری در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته و باعث نگرانی مقامات بهداشتی شده است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) با انتشار اطلاعیه‌ای، افزایش موارد ابتلا به این بیماری را مرتبط با سویه خاصی از باکتری به نام ST-1466 اعلام کرد. این سویه به طور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *