زوال عقل رو به افزایش است

زوال عقل رو به افزایش است

رئیس کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی با اشاره به اینکه انواع دمانس یا زوال عقل با توجه به افزایش طول عمر در کشور رو به افزایش است، گفت: تلاش می‌کنیم با ارتقای آگاهی مردم و ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی در کنگره‌ها، به کاهش آمار بیماری‌های شایع مغز و اعصاب همچون سکته مغزی در جامعه دست یابیم.
دکتر بابک زمانی در آستانه برگزاری بیست و چهارمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی اظهار کرد: انجمن در بهار هر سال کنگره نورولوژی برگزار می‌کند و هدف این گردهمایی سالیانه، بازآموزی همکاران مغز و اعصاب بوده که تعداد آن‌ها رو به افزایش است. برقراری ارتباط بین المللی پزشکان بخش‌های مختلف مغز و اعصاب با سخنرانان و پزشکان کشورهای مختلف دنیا و کشورهای همسایه محدود است و رفع این مشکل از دیگر اهداف برگزاری کنگره است.
این متخصص مغز و اعصاب در پاسخ به اینکه چه تعداد مهمان خارجی جهت شرکت در کنگره حضور می‌یابند، گفت: علاوه بر اساتید و صاحبنظران داخلی، همکارانی از آمریکا و اروپا نیز شرکت می‌کنند.
رئیس کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی تصریح کرد: این همایش امکانی را جهت حضور صاحبنظران مقیم ایران، اروپا و سایر کشورهای خارجی فراهم می‌کند تا همکاران ایرانی بتوانند اطلاعات خود را در مورد بیماری‌های مختلف همچون سکته مغزی به روز کنند و با همکاران خارج از کشور ارتباط نزدیک‌تری داشته باشند. همچنین می‌توان گفت جدیدترین دستاوردهای علمی در این کنگره ارائه خواهد شد.
زمانی با اشاره به اینکه تعداد شرکت کننده خارجی در کنگره‌های برگزار شده در ایران بسیار کمتر از این تعداد در کنگره‌های خارج از کشور است، گفت: تلاش می‌کنیم با برگزاری کنگره‌های سالیانه در این زمینه اقدامات لازم را جهت به روزرسانی اطلاعات همکاران خود و فعالیت بیشتر در بخش بین‌المللی انجام دهیم.
وی در ادامه عنوان کرد: از شایع‌ترین بیماری‌های مغز و اعصاب در ایران و جهان، سکته مغزی است که دومین علت مرگ و میر در ایران و مهم‌ترین علت ناتوانی به شمار می‌رود؛ همچنین سردرد بیماری بسیار شایع در تمام جوامع و به خصوص در کشور ما است که این موضوعات در کنگره مطرح خواهد شد.
زمانی با بیان اینکه در بعضی درمان‌ها مثل درمان سکته مغزی در کشور ما آنطور که باید و شاید پیشرفت نکرده است، گفت: البته طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی در این زمینه شده و تلاش می‌کنیم با ارتقاء آگاهی مردم نیز به کاهش آمار سکته مغزی در جامعه دست یابیم.
رئیس کنگره بین‌المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ادامه داد: ام اس نیز از بیماری هایی بوده که شیوع آن در کشور ما مثل کشورهای اروپایی و امریکای شمالی است و انواع دمانس یا زوال عقل نیز با توجه به افزایش طول عمر، رو به افزایش است.
بنابر اعلام روابط عمومی کنگره بین‌المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی، زمانی خاطرنشان کرد: از اهداف این کنگره این است که درمان‌های داخل کشور در همه زمینه‌ها مثل ام اس را با تمام مشکلاتی که وجود دارد، روز آمد کنیم و امیدواریم امسال هم کنگره موفق و سخنرانی‌های قابل استفاده برای همکاران، پزشکان و دستیاران جوانی که روز به روز تعداد آن‌ها زیادتر شده و از شهرهای مختلف می‌آیند، فراهم کنیم.
منبع:ایسنا

همچنین ببینید

Alzheimer-and-exercise

تاثیر شگفت انگیز ورزش بر مغز | کاهش خطر آلزایمر و بهبود حافظه

ورزش آلزایمر را درمان نمی کند اما تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم می تواند به کند شدن پیشرفت بیماری و در نتیجه داشتن زندگی با کیفیت بهتر کمک کند. علاوه بر تاخیر در پیشرفت، برخی مطالعات حاکی از آن است که ورزش حتی ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را نیز کاهش دهد. ورزش های هوازی مانند پیاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *