زعفران برای مهار سلول های سرطانی

تولید قرص زعفران برای درمان سرطان

محققان دانشگاه بیرجند با اثبات خاصیت آنتی اکسیدانی زعفران اقدام به تولید قرصی با این گیاه کردند. محمدعلی بهدانی، استاد و عضو هیات علمی گروه اکولوژی گیاهان زراعی دانشگاه بیرجند، ایران را بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیا توصیف کرد و افزود: این محصولات بیشتر به صورت خام به دیگر کشورها صادر می‌شود و جای محصولات فناورانه زعفران در دنیا خالی است. برای رفع این خلا طرح‌های پژوهشی مختلفی را با مشارکت بخش‌های خصوص و حمایت ستاد توسعه گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی اجرایی کردیم.

وی با بیان اینکه در این مطالعات بر روی زعفران ارگانیک عاری از هرگونه آلودگی، سم، کودهای شیمیایی و سایر علف‌کش‌ها تحقیق کردیم، اظهار کرد: در این مطالعات در زمینه خاصیت ضد سرطانی این گیاه مطالعات مشترکی را اجرایی کردیم و برتری زعفران ارگانیک در مهار سلول‌های سرطانی با عنوان آنتی‌اکسیدان ثابت شد.

بهدانی تولید قرص زعفران را از دیگر دستاوردهای این مطالعات عنوان کرد و یادآور شد: این قرص در حال اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو است و قصد داریم به عنوان دارو در داروخانه‌ها به فروش برسانیم.

منبع:سیمرغ

همچنین ببینید

Colon-cancer-in-young-people

افزایش نگران کننده سرطان روده بزرگ در جوانان

این متن در مورد زنی است که در هفت ماهگی بارداری به سرطان روده بزرگ (کلون) مبتلا شد. آزمایش ژنتیک بر روی جنین او ناهنجاری هایی را نشان داد، اما طی انجام آزمایشات بعدی متوجه شدند که نوزاد سالم است و خانم وب به سرطان روده بزرگ مرحله ۴ مبتلا است. او قبلا به ملانوم بدخیم (نوعی سرطان پوست) مرحله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *