درمان وسواس با روش های طبیعی

وسواس فکری و عملی در مراحل اولیه و خفیف بدون نیاز به دارو و روش های طبیعی و آرام بخش قابل درمان است.

وسواس فکری و عملی که در موارد شدید، جز با درمان‌های روانشناختی و روانپزشکی از میان نمی‌رود، بسیاری از افراد را با خود درگیر کرده است .

روش های طبیعی درمان وسواس خفیف

درمان وسواس با گل‌گاوزبان

خاصیت ضدالتهابی این گیاه، بر مغز مصرف‌کنندگانش تاثیر می‌گذارد و تغییرات ایجادشده در مغز و اعصاب، بر افکار و رفتار فرد هم تاثیر می‌گذارد. محققان می‌گویند کسانی که دم‌نوش گل‌گاوزبان می‌خورند، کمتر دچار اضطراب می‌شوند و احساس ناامنی -که زمینه را برای بروز افکار و رفتارهای وسواسی فراهم می‌کند- کمتر سراغ آنها می‌روند.

درمان وسواس با آبگوشت

وقتی میزان ماده معدنی روی در بدن‌تان کم شود، علائم افسردگی، اضطراب و وسواس فکری هم سراغ‌تان می‌آید. متخصصان معتقدند که با مصرف بیشتر گوشت، لوبیا، حبوبات، ماهی و غذاهای دریایی، آجیل و لبنیات، می‌توان نیاز بدن به روی را تامین کرد و از درگیری مداوم مغز با احساس اضطراب، جلوگیری کرد.

درمان وسواس با موسیقی

موسیقی آرامش‌بخش و خاطره‌انگیز، احتمال افسرده‌شدن‌تان را کم می‌کند و اضطراب‌تان را کاهش می‌دهد. محققان می‌گویند کسانی که به موسیقی آرامش‌بخش گوش می‌کنند، کمتر با افکار وسواسی درگیر می‌شوند و سطح استرس‌شان کمتر می‌شوند. به گفته پژوهشگران، موسیقی درمانی، یکی از بهترین راه‌های مقابله با اضطراب و به تعادل‌رساندن وضعیت روانی است.

درمان وسواس با ورزش

تحرک بدن‌تان، می‌تواند مغز شما را آرام کند. اگر هر هفته، لااقل سه روز ورزش کنید، می‌توانید به سالم‌ترشدن روان‌تان امیدوار باشید. چراکه با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، ورزش نه تنها اضطراب را کمتر می‌کند، بلکه تمرکز مغز، روی افکار وسواسی و تکراری را هم کاهش می‌دهد. پس برای تخلیه انرژی روانی‌تان، به‌طور مرتب ورزش کنید.

درمان وسواس با شست‌وشوی مغز

اغلب راه‌‌هایی که برای کنترل استرس توصیه می‌شوند، می‌توانند وسواس فکری و عملی را هم کاهش دهند؛ چراکه اختلال وسواس اجباری، به دلیل اضطرابی که در وجود فرد خانه کرده، او را گرفتار خود می‌کند. محققان می‌گویند اگر هر صبح و هر شب، یک‌ربع در فضایی آرام قرار بگیرید، موسیقی آرامش‌بخشی گوش کنید و در ذهن‌تان تصاویر خوشایند و آرامش‌بخشی را مرور کنید، کمتر گرفتار اضطراب می‌شوید و افکار وسواسی هم کمتر مغز شما را نشانه می‌گیرند.

درمان وسواس با تخم‌مرغ

اگر سطح ویتامین D بدن‌تان پایین باشد، احتمال افسرده و مضطرب‌شدن‌تان افزایش پیدا می‌کند. تامین نیاز بدن‌تان به ویتامین D می‌تواند بر وضعیت روانی‌تان تاثیر مستقیم بگذارد و آرامش و قرارتان را بیشتر کند. مغز آرامی که با استرس میانه‌ای ندارد، کمتر به افکار وسواسی یا اعمال وسواسی پناه می‌برد و به همین دلیل محققان، مصرف بیشتر خوراکی‌های حاوی ویتامین D مثل تخم‌مرغ را راه موثری برای خلاص‌شدن از وسواس فکری-عملی می‌دانند.

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

Alzheimer-and-exercise

تاثیر شگفت انگیز ورزش بر مغز | کاهش خطر آلزایمر و بهبود حافظه

ورزش آلزایمر را درمان نمی کند اما تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم می تواند به کند شدن پیشرفت بیماری و در نتیجه داشتن زندگی با کیفیت بهتر کمک کند. علاوه بر تاخیر در پیشرفت، برخی مطالعات حاکی از آن است که ورزش حتی ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را نیز کاهش دهد. ورزش های هوازی مانند پیاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *