درباره ميكروب هاي روده چقدر اطلاعات دارید؟

درباره ميكروب هاي روده چقدر اطلاعات دارید؟

ميكروب هاي روده عامل چاقي ، و مریضی هایی مثل : ديابت، كبد چرب و بيماري هاي عروقي -قلبي موثرند. اصلی ترین و پر اهمیت ترین مطلب كه در اين مورد می توان ارائه داد نقش ميكروب هاي روده درزمینه چاقي ، و بيماريهايي مانند ديابت، كبد چرب و بيماري هاي عروقي -قلبي است كه در 50 سال اخير در دنیا پدیدارشده است .
رييس مركز تحقيقات گوارش و كبد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت : ميكروب هاي روده در بروز چاقي و بيماريهاي ديابت ، كبد چرب و بيماري هاي قلبي و عروقي نقش دارد .
وي ادامه داد: در اين سال ها تغيير وضعيت و سبك زندگي بشر ، تغيير در رژيم غذايي ، مصرف آنتي بيوتيك و ساير موارد موجب شده كه جمعيت ميكروب هاي روده به هم بخورد و اين عدم تعادل در جمعيت روده منجر به توليد زياد انرژي در بدن شود.
به گفته وي افزايش انرژي در بدن فرد منجر به ايجاد چاقي ، كبد چرب ، ديابت و بيماري هاي قلبي و عروقي خواهد شد و اين موضوع از نظر علم پزشكي بسيار با اهميت است .
رييس مركز تحقيقات گوارش و كبد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي ياد آور شد : اين وضعيت در كودكاني كه چاق هستند نيز صدق مي كند و ميكروب هاي بدنشان توليد سموم مي كند و اين سموم توليد انرژي زياد كرده و چون بدن اين بچه ها قادر نيست انرژ ي را بسوزاند ذخيره سازي مي كند و اين ذخيره سازي منجر به بيماري كبد در بچه ها خواهد شد.
وي توصيه كرد : از مصرف غذاهاي چرب و به خصوص فست فودها در ميان كودكان و بزرگسالان به طور جدي پرهيز شود .
زالي خاطر نشان كرد: مصرف سبزيجات و ميوه ها باعث مي شود كه تغييراتي در نوع ميكروب هاي روده اي به وجود بيايد . همچنين مصرف سبزيجات مي تواند فعل و انفعالات روده را كه به چاقي منجر مي شود را به هم بزند و نوع ميكروب را در بدن عوض كند .
به گفته وي ساده ترين راه اين است كه با مصرف سبزيجات ، ميوه جات و كاهش چربي و فست و فود و ورزش از ابتلا به اين بيماري ها پيشگيري كرد .

منبع:دکتر سلام 

منبع:دکتر سلام

همچنین ببینید

آیا سالمندان با بالا رفتن سن زودتر از خواب بیدار می‌شوند؟

یک تصور کلیشه‌ای وجود دارد که می‌گوید نوجوانان تا لنگ ظهر می‌خوابند، اما افراد مسن‌تر صبح زود از خواب بیدار می‌شوند. به نظر می‌رسد در این کلیشه، حقیقتی وجود دارد که در واقع بخشی از روند طبیعی پیر شدن است. متخصصان توصیه می‌کنند که افراد هفت ساعت یا بیشتر در طول شب بخوابند. آنها همچنین می‌گویند ساعت معینی به خواب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *