دارویی موثرتر از استاتین برای کاهش کلسترول

دارویی موثرتر از استاتین برای کاهش کلسترول

محققان موفق به تولید داروی تزریقی کاهش دهنده کلسترول شده اند که کارآمدتر از استاتین است.
این داروی تزریقی Inclisiran نام دارد و کارآزمایی های بالینی نشان می دهد نسبت به قرص های کاهش دهنده کلسترول که شایع ترین آن استاتین است، بسیار موثرتر بوده و دوام بیشتری دارد. دوام این دارو بین 4 تا 6 ماه است و بیمار باید دو یا سه بار در سال، برای تزریق آن به پزشک مراجعه کند.
مطالعات محققان کالج امپریال لندن نشان می دهد اثرات طولانی مدت این دارو در جلوگیری از بیماری های قلبی و سکته مغزی بسیار موثر است و از سخت شدن شریان ها که نتیجه مستقیم افزایش کلسترول است، جلوگیری می کند.
در حال حاضر برای کاهش کلسترول از داروهایی نظیر آتورواستاتین و روزوواستاتین استفاده می شود که بسیار شایع هستند؛ ولی به دلیل تداخل دارویی با برخی از داروهای قلب، تجویز آن برای برخی بیماران مضر است.
نتیجه یک آزمایش دیگر نشان می دهد ترکیب استاتین با داروی Inclisiran، بیش از پیش منجر به کاهش کلسترول می شود. داروی Inclisiran در حالت عادی سبب کاهش کلسترول به میزان 50 درصد می شود؛ ولی در ترکیب با استاتین، این کاهش به میزان 60 درصد است.
نتایج سونوگرافی نشان می دهد کاهش کلسترول یکی از مهمترین روش های جلوگیری از سخت شدن رگ های خونی است. از طرفی کاهش کلسترول از تشکیل پلاک های خون در رگ ها و انسداد آن جلوگیری می کند.
نتایج این مطالعه در نشست سالانه انجمن قلب آمریکا در نیواورلئان ارایه شده است.
منبع:ایرنا

همچنین ببینید

آیا سالمندان با بالا رفتن سن زودتر از خواب بیدار می‌شوند؟

یک تصور کلیشه‌ای وجود دارد که می‌گوید نوجوانان تا لنگ ظهر می‌خوابند، اما افراد مسن‌تر صبح زود از خواب بیدار می‌شوند. به نظر می‌رسد در این کلیشه، حقیقتی وجود دارد که در واقع بخشی از روند طبیعی پیر شدن است. متخصصان توصیه می‌کنند که افراد هفت ساعت یا بیشتر در طول شب بخوابند. آنها همچنین می‌گویند ساعت معینی به خواب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *