جرم گیری دندان چند وقت یکبار انجام شود

جرم گیری دندان چند وقت یکبار انجام شود؟

یک دندانپزشک با اشاره به اینکه جرم‌گیری زیاد دندان سبب آسیب به آن می‌شود، گفت: حداکثر سالانه دو بار جرم‌گیری دندان لازم است.
زهرا فاضل ، در ارتباط با موضوع جرم‌گیری دندان، اظهار داشت: جرم‌گیری زیاد باعث از بین رفتن مینای دندان و در نتیجه آسیب و خرابی آن می‌شود. از طرفی جرم نگرفتن سبب پوسیدگی دندان خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه به طور متوسط سالی یک تا دو بار جرم‌گیری دندان‌ها توصیه می‌شود، گفت: برساژ دندان مرحله قبل از جرم‌گیری بوده و آسیب به دندان نمی‌زند و در واقع قبل از ایجاد جرم لکه‌های روی دندان ایجاد شده که وایت‌اسپات نامیده می‌شود و اگر این لکه‌ها را برداریم از بروز جرم بیشتر روی دندان جلوگیری می‌شود.
این دندانپزشک استفاده مرتب و منظم از مسواک را یک ساعت بعد از هر وعده غذایی به ویژه مواد غذایی شیری مورد تأکید قرار داد و گفت: مسواک زدن مرتب از بروز جرم روی دندان جلوگیری می‌کند.
فاضل تصریح کرد: استفاده از خمیردندان به تنهایی در جرم‌گیری تأثیری نداشته و در واقع کار اصلی را مسواک انجام می‌دهد.
وی در ارتباط با ویژگی‌های یک مسواک خوب و مناسب، گفت: قطر دسته مسواک باید متناسب با دست فرد باشد که بتواند آن را به خوبی در دست بگیرد و رشته‌های مسواک نیز باید نرم و صاف باشد و جمع رشته‌های مسواک با ناهمواری روبه‌رو باشد.
این دندانپزشک گفت: عوض کردن مسواک هر چند که تا حدودی به نوع مسواک و میزان نیروی وارد به آن بستگی دارد ولی باید توجه داشت که هر زمان رشته‌های مسواک خراب شد یا تغییر رنگ داد زمان عوض کردن آن رسیده است.
فاضل در پایان گفت: به طور متوسط بهتر است افراد هر دو ماه یکبار مسواک خود را تعویض کنند.
منبع:سلامت نیوز

همچنین ببینید

The best-age-for-jaw-and-face-surgery

بهترین سن برای جراحی فک و صورت

یک متخصص جراحی فک وصورت گفت: ایده ال ترین سن انجام جراحی فک و صورت را ۱۸ الی ۲۰ سالگی است. به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کریمی، در گفت‌وگو با رادیو سلامت، با بیان اینکه اگر ارتودنسی خوب انجام شود، استخوان‌ها را هم جابجا می‌کند، افزود: جراحی باعث صاف شدن فک می‌شود. اول باید دندان‌ها با ارتودنسی ردیف شوند، سپس جراحی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *