توصیه های پزشکی در مورد دیابت

توصیه های پزشکی در مورد دیابت 

1. تزريق انسولين و مصرف به موقع قرص‌هاي خود را در ديد و بازديدهاي عيد، پشت گوش نيندازيد.
2. در ايام نوروز، هرشب قندخون خود را با دستگاه گلوکومتر اندازه‌گيري کنيد. اين کار را هر 2 روز يکبار، در حالت ناشتا هم انجام دهيد.
3. اگر انسولين تزريق کرديد يا قرص کاهش قندخون خورديد و براي سفر يا ديد و بازديد از منزل خارج شديد، حتما يک شکلات يا بيسکويت بدون کرم سبوس‌دار داخل کيف خود بگذاريد تا در صورت افت احتمالي قندخون، آن را مصرف کنيد.
4. اگر در مهماني دچار افت قندخون شديد و نخواستيد کسي از اين موضوع باخبر بشود، بلافاصله 2 يا 3 قند را داخل آب يا چايتان حل کنيد و آن را بنوشيد.
5. در ايام نوروز، زياد سمت شيريني‌هاي مختلف نرويد و مصرف شيريني يا شکلات را به يکي دو عدد، ‌آن هم کوچک، در طول روز محدود کنيد.
6. هميشه مقداري کشمش، توت خشک يا خرماي خشک و خردشده داخل يک ظرف سبک و پلاستيکي کوچک در کيف يا جيبتان داشته باشيد تا مجبور نباشيد در تمام مهماني‌ها، چاي خود را با قندهاي بزرگ يا تلخ بخوريد.
7. اگر مي‌خواهيد چاي را با قند بخوريد، حتما تکه کوچکي از قند را جدا کنيد و از خوردن حبه قندهاي بزرگ بپرهيزيد.
8. از مصرف آبميوه به دليل جذب سريع قند و افزايش و کاهش ناگهاني سطح قندخون در اثر نوشيدن آن، خودداري کنيد.
9. مصرف انواع سبزي‌ها و سالادهاي تازه و سالم را -چه در سفر و چه در مهماني- فراموش نکنيد.
10. براي پيشگيري از بالا‌رفتن قندخون در سفر، حتما روزي 8 ليوان آب و مايعات بنوشيد.
11. برنامه غذايي و ساعت‌هاي غذا خوردنتان را به بهانه ديد و بازديدهاي نوروزي بر هم نزنيد. به هم خوردن نظم غذايي در تعطيلات، يکي از عوامل بالا و پايين‌رفتن ناگهاني قندخون در بيماران ديابتي و به خطر افتادن سلامت آنهاست.
12. در صورت امکان در مهماني‌ها، شکلات‌هاي تلخ را انتخاب كنيد.

منبع:.beytoote

همچنین ببینید

diabetes

افراد دیابتی از این نوشیدنی های فوق العاده استفاده کنند

به گزارش صد آنلاین ، نتایج تحقیقات محققان نشان داد مصرف سایر نوشیدنی‌ها به ویژه قهوه، چای، شیر کم چرب و آب در کاهش احتمال مرگ زودرس مؤثر هستند. این یافته‌ها به نقش بالقوه نوشیدنی‌های سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اشاره دارد. دکتر «چی سان»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه هاروارد، گفت: «نوشیدنی‌ها می‌توانند منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *